دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1395 - 11:51

محققان ابزار الکترونیک پرسرعت برای پوست‌ طراحی کردند

محققان نوعی ابزار الکترونیک پوشیدنی ابداع کرده‌اند که به طور مستقیم و بدون واسطه به پوست متصل می‌شود.
کد خبر : 90673

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، بدون شک فناوری‌های پوشیدنی در سال‌های اخیر توانسته جایگاه خوبی پیدا کند. اما معمولا سیستم‌های هوشمند پوشیدنی محدودیت استفاده دارند و به دستگاه‌هایی که روی آن نصب می‌شوند، وابسته‌اند.


اما مهندسان دانشگاه «ویسکونسین- مدیسون» به تازگی دستگاه پوشیدنی جدیدی تولید کرده‌اند که بسیار نازک‌تر از انواع مشابه قبلی است و به طور مستقیم روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.


این فناوری پوشیدنی سریع‌ترین دستگاه قابل انبساط دنیاست که مدارهای یکپارچه‌ای داخل آن تعبیه شده است. پزشکان و پرستاران در بیمارستان می‌توانند از این فناوری پوشیدنی به عنوان نوعی خالکوبی موقت روی پوست بیمار استفاده کنند که نیاز به سیم و قلاب را برطرف می‌کند.


این پلتفرم جدید که ظاهری شبیه به مار دارد، فرکانس‌هایی با محدوده بین 3 تا 300 گیگاهرتز را پوشش می‌دهد. ولی در حالت استاندارد، روی 5 گیگاهرتز تنظیم شده است. در گوشی‌های موبایل، 5 گیگاهرتز سریع‌ترین سرعت ممکن است و بیشترین پوشش را برقرار می‌کند اما مهندسان با ابداع فناوری‌های الکترونیک پوستی به کاربران کمک می‌کنند تا با استفاده از این فناوری پوشیدنی پوستی بدون خارج شدن از منزل و رفتن به مطب پزشک، علائم حیاتی خود را برای پزشک معالج ارسال کنند.


خطوط انتقالی اولیه‌ای که توسط محققان ابداع شده بود بیش از 640 میکروکتر ضخامت داشت اما این فناوری جدید تنها 25 میکرومتر ضخامت دارد. به اداره نیروی هوایی تحقیقات علمی، این ابزار الکترونیک در آینده به خلبانان کمک خواهد کرد.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته