دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری

بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
اولین دوره کنفرانس بین‌المللی بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری با حضور پژوهشگران و صاحب‌نظران و با هدف ارائه آخرین دستاورد‌ها و پژوهش‌های حوزه پایداری انرژی توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
کد خبر : 906702

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در آیین افتتاح این کنفرانس ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت کنندگان گفت: برای ما افتخار بزرگی است که با برگزاری کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری، محققان و متخصصان حوزه‌های مختلف انرژی مانند سیاست و برنامه‌ریزی انرژی، حاکمیت و مدیریت انرژی و امنیت انرژی را گرد هم آوریم.

وی در ادامه به اهداف این کنفرانس اشاره کرد و گفت: پرداختن به مسائل جدید فنی، تجاری و به اشتراک گذاشتن نتایج تجربی ارزشمند پژوهشگران در زمینه تاب‌آوری انرژی و پایداری، هدف اصلی این کنفرانس بین‌المللی است و کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌های کلیدی، ارائه مقالات و پوسترها، برنامه‌های اصلی این کنفرانس چهار روزه خواهند بود.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد؛ در بخش دیگری از این رویداد بین‌المللی، شرکت‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود را در قالب نمایشگاهی ارائه خواهند داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کنفرانس، همکاری خوبی میان سازمان‌های دولتی و خصوصیِ کشور‌های مختلف ایجاد شود.

تقویت ارتباط بین دانشگاه‌های کشور با پژوهشگران منطقه

در ادامه، مجید عباسپور دبیر کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری نیز در این خصوص گفت: تلاش شده تا در این کنفرانس ارتباط خوبی میان دانشگاه‌های داخلی با پژوهشگران و استادان کشور‌های منطقه به وجود آید و امیدوار هستیم با توجه به NGO سازمان ملل که در ایران فعالیت جدی دارد بتوانیم این حلقه ارتباطی و همکاری‌های بین‌المللی را با استفاده از جدیدترین دانش روز در جهت بهره‌وری دانش زیست محیطی و استفاده از انرژی‌های پاک در کشورمان فراهم کنیم.

وی افزود: در حوزه دانش فنی و تکنیکی این همکاری‌ها به شدت احساس می‌شد و با توجه به این نیاز سعی شده تا با حضور استادان و پژوهشگرانی از کشور‌های مجارستان، اسکاتلند، ایرلند، روسیه، ترکیه، اتریش، مالزی، عراق، ازبکستان و پاکستان، نشست‌هایی در زمینه‌ی انرژی پایشی یا مسائل مربوط به سرمایه گذاری و حکمرانی در حوزه انرژی، با حضور نماینده‌هایی از دستگاه‌های دولتی و پژوهشگران و متخصصان داخلی و بین المللی داشته باشیم.

دبیر کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری تصریح کرد: در این کنفرانس در قالب ورکشاپ و TEDTALK برنامه‌هایی با حضور کارشناسانی از یاسا (موسسه بین‌المللی تجزیه و تحلیل نظام‌های کاربردی) و با هدف نزدیک‌تر کردن بخش‌های دولتی و دانشمندان و پژوهشگران داخلی با جدیدترین دستاورد‌های حوزه انرژی، آب و محیط زیست فراهم شده است. همچنین در نظر داریم تا در پژوهشگاه انرژی و آب هم دبیرخانه‌ای دائمی برای همکاری‌های دائمی داخلی و بین‌المللی تعریف کنیم تا در طول سال این حلقه ارتباطی میان جامعه دانشگاهی وجود داشته باشد.

گفننی است؛ این کنفرانس می‌تواند فرصت مناسبی برای آشنایی و ارتباط با اساتیدِ به‌روز و شرکت‌های حرفه‌ای و همچنین اطلاع از آخرین سیاست‌های مربوط به تاب‌آوری و پایداری انرژی در جهان باشد.
گ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته