دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری نشست مسئولان عالی قوه قضاییه در ۱۴۰۳/ دستور رئیس قوه برای پیگیری مستمر ساماندهی کالا‌های بلاتکلیف

برگزاری نشست مسئولان عالی قوه قضاییه در ۱۴۰۳  دستور رئیس قوه برای پیگیری مستمر ساماندهی کالا‌های بلاتکلیف
نشست تعدادی از مسئولان عالی قوه قضاییه در ۱۴۰۳ با موضوع «به‌روزرسانی سند تحول قضایی» و «بررسی چگونگی کمک قوه قضاییه به تحقق هرچه بیشتر شعار سال ناظر بر جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار شد
کد خبر : 902888

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تعدادی از مسئولان عالی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ با موضوع «به‌روزرسانی سند تحول قضایی» و «بررسی چگونگی کمک قوه قضاییه به تحقق هرچه بیشتر شعار سال ناظر بر جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار شد و رئیس عدلیه و مسئولان عالی دستگاه قضا، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در این نشست عنوان کرد: اقدامات بخش‌های مختلف عدلیه در زمینه کمک به مهار تورم و رشد تولید، همچنان باید با قوت و قدرت در سراسر کشور استمرار داشته باشد.

وی افزود: ما به عنوان مسئولان قوه قضاییه تضمین می‌دهیم که نهایت سعی و تلاش خود را در راستای حفاظت و صیانت از سرمایه‌های مردم که وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود، به عمل بیاوریم.

حجت الاسلام اژه ای اظهار داشت: امروز به وضوح شاهد بهبود وضعیت کالا‌های بلاتکلیف اعم از اموال تملیکی، توقیفی، قاچاق، متروکه و ...، نسبت به قبل هستیم و مشاهده می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده، به میزان زیادی از بروز و وقوع فساد و آسیب در این حوزه جلوگیری به عمل آمده است.

دستور رئیس قوه قضاییه برای پیگیری مستمر ساماندهی کالا‌های بلاتکلیف و رسیدگی به اموال تملیکی

حجت‌الاسلام  محسنی اژه‌ای گفت: چنانچه تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده در راستای ساماندهی کالا‌های بلاتکلیف، مستمر نباشد و رسیدگی‌ها بر وضعیت اموال مزبور مانند آنچه در ۲ سال گذشته صورت گرفت ادامه پیدا نکند، ممکن است مجدداً همان وضعیت سابق را در این حوزه شاهد باشیم.

وی افزود: مقامات قضایی ذی‌صلاح، در راستای صیانت از بیت‌المال و اموال عمومی و خصوصی، نهضتی را که در قضیه ساماندهی جامع اموال تملیکی و توقیفی آغاز شده، با قدرت ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در راستای تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیف شده پارکینگ‌های سراسر کشور، طی ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ قریب به ۲۶ هزار رای در شعب مربوط به اصل ۴۹ صادر شد و تکلیف ده‌ها هزار وسیله نقلیه مشخص شد؛ این در حالی است که ممکن است با هر یک از این آرا، صد‌ها موتورسیکلت تعیین تکلیف و رفع توقیف شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته