دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پشتیبانی تمام‌قد مجلس از پروژه فیبر نوری/ همکاری کامل برای صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر

پشتیبانی تمام‌قد مجلس از پروژه فیبر نوری  همکاری کامل برای صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر
براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند تا حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، مجوز حفاری و نصب تجهیزات را بر اساس ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات صادر کنند.
کد خبر : 902389

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجلس شورای اسلامی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را به دولت ابلاغ کرد.

مطابق این قانون، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند تا برای تسریع و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و خارج از شهر را صادر کنند.

همچنین مطابق ابلاغ خانه ملت، پس از تاسیس صندوق توسعه فیبرنوری، مانده حساب توسعه شبکه فیبر نوری در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور باید به حساب این صندوق انتقال پیدا کند.

ضمن اینکه مبالغ کمک پرداختی به اپراتور‌های ارتباطی از محل منابع این صندوق معاف از مالیات محسوب می‌شود.

بنابر این گزارش، در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ میزان پوشش در پروژه فیبرنوری و منازل و کسب و کار‌ها از ۷ میلیون گذشت و پیش بینی می‌شود با این اقدام راهگشای مجلس شورای اسلامی، این میزان در پایان سال آینده دو برابر میزان کنونی شود و تعداد خانوار‌های متصل هم به سرعت افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته