دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همکاری با نهاد اطلاعاتی آمریکا؛

اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی را به مدار می‌فرستد

اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی را به مدار می‌فرستد
شرکت فضایی اسپیس ایکس در حال ساخت شبکه ماهواره‌ای جاسوسی برای آژانس اطلاعاتی ایالات متحده است که در مدار پایین زمین قرار می‌گیرند.
کد خبر : 902357

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت فضایی اسپیس ایکس در حال ساخت شبکه ماهواره‌ای جاسوسی برای آژانس اطلاعاتی ایالات متحده است. 

پنج منبع آگاه به این برنامه گفتند، این شرکت در حال ساخت شبکه‌ای متشکل از صد‌ها ماهواره جاسوسی تحت یک قرارداد طبقه بندی شده با یک آژانس اطلاعاتی ایالات متحده است که نشان دهنده تعمیق روابط بین شرکت فضایی ایلان ماسک و آژانس‌های امنیت ملی آمریکا است.

به گفته این منابع، این شبکه توسط واحد تجاری استارشیلد اسپیس ایکس بر اساس قراردادی به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار ساخته می‌شود که در سال ۲۰۲۱ با دفتر ملی شناسایی (NRO) که یک آژانس اطلاعاتی است که ماهواره‌های جاسوسی را مدیریت می‌کند، امضا شده است.

این طرح‌ها میزان مشارکت اسپیس‌ایکس در پروژه‌های اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده و سرمایه‌گذاری جدی پنتاگون در سامانه‌های ماهواره‌ای عظیم و در مدار پایین زمین را با هدف پشتیبانی از نیرو‌های زمینی نشان می‌دهد.

این منابع گفتند که در صورت موفقیت آمیز بودن این برنامه، توانایی دولت و ارتش ایالات متحده برای شناسایی سریع اهداف بالقوه تقریباً در هر نقطه از جهان به میزان قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.

وال استریت ژورنال در ماه فوریه از وجود یک قرارداد محرمانه ۱.۸ میلیارد دلاری استارشیلد با یک آژانس اطلاعاتی ناشناس بدون اشاره به جزئیات این برنامه خبر داد.

گزارش رویترز برای اولین بار فاش می‌کند که قرارداد اسپیس ایکس برای یک سیستم جاسوسی جدید قدرتمند با صد‌ها ماهواره با قابلیت تصویربرداری از زمین است که در مدار پایین قرار می‌گیرد.

 آژانس اطلاعاتی که ماهواره‌های جاسوسی را مدیریت می‌کند در بیانیه‌ای ماموریت خود برای توسعه یک سیستم ماهواره‌ای پیشرفته و مشارکت آن با سایر سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها، موسسات تحقیقاتی و کشور‌ها را تایید کرد.

از آنجا که ایالات متحده همواره به دنبال توسعه فناوری‌های نظامی و امنیتی پیشرو بوده است، ایجاد چنین شبکه‌ای از ماهواره‌ها نشان دهنده تلاش‌های پیشگیرانه و پیشروی است که ایالات متحده به عنوان یکی از پیشگامان در حوزه فناوری و امنیت دارد.

ایجاد این شبکه از ماهواره‌های جاسوسی توسط اسپیس‌ایکس نیز نشان از توانایی‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته این شرکت دارد که به آن امکان می‌دهد تا پروژه‌های بزرگ و حیاتی را پیاده‌سازی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته