دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارسال فیلم کوتاه از ۲۰ کشور جهان به جشنواره بین‌المللی «پنج»

ارسال فیلم کوتاه از ۲۰ کشور جهان به جشنواره بین‌المللی «پنج»
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «پنج» از ارسال آثار متعدد فیلم کوتاه از ۲۰ کشور جهان به این جشنواره خبر داد.
کد خبر : 902341

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی شادی زاده دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس پنج گفت: امسال آثار بسیار درخشانی در بخش رقابت فیلم این جشنواره بین‌المللی حضور دارند و تا به امروز که حدود دو ماه تا زمان پایان شرکت هنوز فرصت است ما شاهد ارسال آثار بی شمار و درخشانی به جشنواره هستیم. آثاری که بعضی از آن‌ها سابقه حضور در جشنواره‌های مشهور جهان از جمله برلین و ونیز را دارند نیز به این جشنواره ارسال شده اند.

وی بیان کرد: دبیر بخش فیلم این دوره از جشنواره فرید حامدی است که حضور این هنرمند بین‌المللی امری تاثیرگذار برای ارتقاع سطح بخش بین الملل این جشنواره است. این هنرمند هم به عنوان فیلمساز و هم آهنگساز در بسیاری از کشور‌ها فعالیت داشته و نیز یک سال به عنوان مشاور فرهنگی ایران در سازمان ملل متحد حضور داشته و تجارب بسیار درخشانی در کارنامه خود دارند که این امر به پیشبرد اهداف بین‌المللی این جشنواره کمک خواهد کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس پنج افزود: از آنجایی که این جشنواره در رده الف جشنواره‌های بین‌المللی جهان و بعد از جشنواره‌های مطرحی همچون کن، برلین و ونیز از لحاظ رتبه بندی جهانی قرار گرفته است می‌تواند در ادامه مسیر خود در سال‌های پیش رو، یک دریچه مهم برای سینمای کشور محسوب شود و من به عنوان دبیر این جشنواره توقع دارم که نه از لحاظ مالی بلکه از لحاظ معنوی سازمان سینمایی کشور حمایت‌های لازم را برای این جشنواره که جز بخش خصوصی در کشور محسوب می‌شود دریغ نکرده و پیشتیبان این جریان باشد.

وی تاکید کرد: از اهداف اصلی ما تعالی فرهنگ و هنر اصیل ایران و نشان دادن آن به هنرمندان بین‌المللی است. در نتیجه این موضوع بدون پشتیبانی مسئولین فهیم و آگاه امکان پذیر نمی‌باشد. همچنین به زودی اخبار مهم بین‌المللی در این دوره چه در بخش فیلم و چه در بخش عکس که دبیری آن به عهده کریم متقی است را اطلاع رسانی می‌کنیم.

این مستندساز خاطرنشان کرد: به دلیل ثبت جهانی این جشنواره و قرار گرفتن رتبه الف در جشنواره‌های جهانی فقط از طریق وبگاه فیلم فری وی و با لینک WWW.filmfreeway/۵ Film & photo Awards. تمامی شرکت کنندگان در داخل از کشور می‌توانند با اعلام کد ورودی مشخص مانند دیگر جشنواره‌های جهانی چه در بخش عکس و چه در بخش فیلم حضور داشته باشند در غیر این صورت به دلیل عدم اختیار و قوانین بین‌المللی جشنواره‌ها حضور در این بخش میسر نمی‌شود.

وی گفت: امیدارم یکم تیر ماه مراسم بسیار خوبی در افتتاحیه این جشنواره بین‌المللی داشته باشیم که مکان برگزاری آن به زودی توسط دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.

عوامل این جشنواره عبارتند از: اعضای شورای سیاست گذاری: مهدی شادی زاده، فرید حامدی، علیرضا شادی زاده، غزاله سعادتی. موسس: مهدی شادی‌زاده و علیرضا شادی زاده، دبیر: مهدی شادی زاده، مشاور رسانه: غزاله سعادتی.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته