دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 اسفند 1402 - 12:21
غیبت نکونام در نشست خبری مشکلی را حل نمی کند

حیدری: زشت است استقلال ۹۰ دقیقه مقابل هوادار دفاع می‌کند/ صدای هواداران از سبک بازی نکونام درآمده است

حیدری: زشت است استقلال ۹۰ دقیقه مقابل هوادار دفاع می‌کند  صدای هواداران از سبک بازی نکونام درآمده است
بازیکن سابق استقلال گفت: خیلی زشت است که استقلال مقابل هوادار که مهره آنچنانی ندارد، ۹۰ دقیقه دفاع می‌کند.
کد خبر : 902322

مهدی حسینی- هاشم حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برتری استقلال مقابل هوادار و ادامه صدرنشینی آبی‌پوشان اظهار کرد: بازی از لحاظ کیفیت تعریفی نداشت، فقط نتیجه برای استقلال خوب بود. این تیم فقط به دنبال نتیجه است و البته مهره‌هایی که در تیم هستند تا حدودی دست سرمربی را بسته‌اند. تیم فقط در حال جلو رفتن است و تا اینجا توانسته نتایجی بگیرد که صدر جدول را در اختیار داشته باشد. استقلال از لحاظ جذابیت، جلوه‌ای از فوتبال زیبا را به تماشاگران هدیه نمی‌دهد. در بازی با هوادار هم فقط یک گل زد و موقعیتی جدی را روی دروازه حریف ایجاد نکرد.  

استقلال عقب بازی می‌کند

وی ادامه داد: استقلال با این شکل از بازی قطعاً به مشکل می‌خورد. روش بازی استقلال تماشاگرپسند نیست و از نظر سرمربی تیم ابزار لازم برای ارائه بازی زیبا فراهم نشده، ولی این شکل بازی برازنده نام بزرگ استقلال نیست. روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدن و بعد از آن داع کردن محض شکیل نیست. آن هم مقابل تیم‌هایی که استقلال می‌تواند با اختلاف گل بالا شکست دهد. این قدر تیم عقب بازی می‌کند که تیم‌های پایین جدولی هم به خود اجازه می‌دهند موقعیت‌های متعددی را روی دروازه استقلال تدارک ببینند. در تاریخ فوتبال استقلال چنین آماری را نداشتیم که مالکیت توپ حریفانی که در جدول رده‌های پایینی را در اختیار دارند بالاتر باشد. درست است که به مالکیت توپ امتیاز نمی‌دهند ولی نام تیم استقلال است، دو قهرمانی آسیایی دارد و پرافتخارترین تیم ایران در آسیا شمرده می‌شود.  

بازی‌هایی درخور نام استقلال را نمی‌بینیم

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: استقلال مدعی است ملی پوشان زیادی دارد، از بازیکنان میلیاردی بهره می‌برد، توقع این است که خیلی بهتر بازی کند ولی نمی‌دانم مشکل کجاست که نمی‌تواند بازی‌هایی درخور نام استقلال از تیم جواد نکونام ببینیم. کادرفنی که از بازیکنان به خاطر بازی‌های خوب تشکر می‌کند ولی مشخص نیست خواسته کادرفنی است که تیم تا این اندازه محتاط بازی کند، بازیکنان نمی‌توانند خواسته‌های کادرفنی را در بخش هجومی اجرایی کنند که بعید می‌دانم چنین باشد. این سبک بازی تماشاگرپسند نیست و صدای هواداران استقلال را درآورده است. فوتبال نتیجه‌گرا معنی‌اش این بازی‌ای که از استقلال می‌بینیم نیست.

دمل چرکین اختلافات سر باز نکرده 

وی در مورد اینکه استقلال در نقل و انتقالات نتوانست منتظر محمد و اوستون اورونوف را که در مس رفسنجان و پرسپولیس بازی‌های چشم‌نوازی ارائه می‌کنند در حالی که شرایط جذب این دو بازیکن را داشت، تصریح کرد: لج و لجبازی باعث شد تا استقلال در نقل و انتقالات ابتدا و میانه فصل متضرر شود. این قدر اختلافات را سرمربی و مدیرعامل کش دادند که به حالت بچه‌بازی درآمده است. تنها عاملی که نگذاشته دمل چرکین اختلافات سر باز کند، نتیجه گرفتن تیم بوده، اگر استقلال صدر جدول را از دست بدهد، آن وقت خواهید دید که اختلافات چگونه سر باز می‌کند. جواد نکونام و علی خطیر علیه هم حرف نمی‌زنند، چون نمی‌خواهند تمرکز تیم بر هم بخورد و نتیجه نگرفتن تیم گردن‌شان بیفتد. به محض اینکه تیم نتیجه نگیرد اختلافات سر باز می‌کند و چوبش را هوادار خواهد خورد.  

بازیکنان استقلال زیر توپ می‌زنند 

حیدری تأکید کرد: البته در صورتی منتظر محمد قرضی به مس رفسنجان نمی‌رفت و اوستون اورونوف هم به پرسپولیس نمی‌رفت و شاگرد نکونام می‌شد، عملکردی که در مس رفسنجان و پرسپولیس داشتند در استقلال نداشتند. سبک بازی جواد نکونام، به شکلی است که از چنین بازیکنانی بهره لازم برده نمی‌شود. وقتی بیشتر بازیکنان در زمین خودی هستند و به جای بازی‌سای شاهد این هستیم که زیر توپ زده می‌شود، مگر ماشاریپوف اضافه نشده، چرا این بازیکن تکنیکی خیلی به کار نمی‌آید، چون شیوه بازی تیم تدافعی است. بلانکو هم بیشتر حفظ توپ می‌کند و آن قدر حمله کم است که خصوصیت‌های این بازیکن دیده نمی‌شود. مهرداد محمدی هم که تبدیل به یک نیمکت نشین شده، چون تصمیم گیرنده تیم سرمربی است.  

زشت است استقلال ۹۰ دقیقه مقابل هوادار دفاع می‌کند

وی خاطرنشان کرد: سبک بازی استقلال مشابه سبک بازی کارلوس کی‌روش است. البته در سبک بازی کی‌روش شاهد ضدحمله بودیم ولی در استقلال این موضوع هم دیده نمی‌شود. خیلی زشت است که استقلال مقابل هوادار که مهره آنچنانی ندارد، ۹۰ دقیقه دفاع می‌کند. این چه فوتبالی است، چه لذتی برای تماشاگر دارد، استقلال زمان سرمربیگری آندره‌آ استراماجونی باخت هم داد ولی بسیار چشم نواز بازی می کرد و تماشاگران لذت می‌بردند. اگر در لیگ برتر انگلیس یا دیگر لیگ‌های معتبر شاهد فوتبال زیبا هستیم و همه از دیدن آن بازی‌ها لذت می‌برند در بازی‌های استقلال چه می‌بینیم. اشک، لبخند و هیجان و جذابیت اصلاً دیده نمی‌شود.

غیبت نکونام در نشست خبری مشکلی را حل نمی‌کند

حیدری افزود: اینکه یک حمله کنید و به گل برسید، بعد به لاک دفاعی بروید و آخر بازی هم خوشحال باشید که بردید اصلاً مهم نیست. فقط آمار برد به رزومه سرمربی اضافه می‌شود. فردا روز هم کسی نمی‌پرسد چگونه و به چه شکل برده است. برای بیننده تلویزیونی و تماشاگری که به ورزشگاه آمده هیچ جذابیتی ندارد. در نشست‌های خبری هم سرمربی استقلال حضور ندارد تا به این موارد جواب بدهد. در حالی که نفر اول یک تیم سرمربی است و باید طبق قانون در نشست‌های خبری حاضر شود و پاسخگو باشد. همه جای دنیا روال کار بر این است، اگر هم انتقادی از کسی داری باید در نشست خبری حاضر شوی و جوابگوی اصحاب رسانه باشی؛ اینکه دائم غیبت داشته باشی که مشکلی را حل نمی‌کند. مشکلی را به مشکلات قبلی هم اضافه می‌کند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته