دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 اسفند 1402 - 12:14

یک اتفاق تلخ و یک ریسک بزرگ؛ دورشدن دلخانی از قامت قهرمانِ جهان

یک اتفاق تلخ و یک ریسک بزرگ؛ دورشدن دلخانی از قامت قهرمانِ جهان
همانطور که ایمان محمدی در لیگ برتر میثم دلخانی را برده بود، انتخابی آسیایی را هم به سود خود تمام کرد تا میثم دلخانی باز هم خود را دورتر از قبل به دوبنده تیم ملی ببیند.
کد خبر : 902008

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم محمد بنا در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو، چهار طلایی داشت که یکی از آنها میثم دلخانی بود. پسر مودب و چارچوب‌دار شیرازی که طلای ۶۳ کیلوگرم جهان را دو ماه بعد از المپیک در نروژ از آن خود کرد.

دلخانی در ۲۰۲۲ هم یکی از امید‌های تیم محمد بنا برای تکرار طلای جهانی سال گذشته‌اش بود که با شکستگی دستش، شوکی بزرگ در تورنمنت بین‌المللی به تیم ملی کشتی فرنگی وارد کرد.

او به جای اعزام به بلگراد، مجبور به جراحی دستش شد و مسابقات جهانی ۲۰۲۲ را به این ترتیب از دست داد. چیزی نزدیک به یک سال طول کشید که دلخانی بتواند بار دیگر وارد کورس مدعیان شود، او این بار تصمیم به ریسک گرفته بود، یک ریسک بزرگ.

میثم که دیدگاهش المپیکی بود، نخواست کارش را بعد از بهبود، بار دیگر در وزن غیرالمپیکی ۶۳ کیلوگرم دنبال کند، بنابراین به ۶۰ کیلوگرم رفت؛ وزن المپیکی پایین که البته وزن پرترافیکی در کشتی فرنگی جهان محسوب می‌شود.

در این وزن به تورنمنت بین‌المللی هم رفت و یک باخت در فینال به کرم کمال ترک داد، بعد از آن درحالیکه ایمان محمدی به عنوان ملی‌پوش ۶۳ کیلوگرم و مهدی محسن‌نژاد هم ملی‌پوش ۶۰ کیلوگرم اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد انتخاب شده بودند، میثم دلخانی هم نماینده ۶۰ کیلوگرم اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو شد.

خودش خیلی زود متوجه شد که ماندنش در ۶۰ کیلوگرم آسیب‌زا و بی‌فایده است و بعد از ناکامی در بازی‌های آسیایی، اعلام کرد که تلاشش را در چرخه ۲۰۲۴ در وزن ۶۳ کیلوگرم ادامه می‌دهد.

درحالیکه ایمان محمدی هم باید در مسابقات کشوری کشتی می‌گرفت، اما به دلیل آسیب‌دیدگی از کشتی گرفتن در قم معاف شد، میثم دلخانی با شکست عرفان جرکنی قهرمان ۶۳ کیلوگرم کشور شد.

یک اتفاق تلخ و یک ریسک بزرگ؛ دور شدن دلخانی از قامت قهرمانِ جهان

با نظر کادرفنی تیم ملی فرنگی قرار بود مسابقه انتخابی این دو کشتی‌گیر هم در جام وهبی‌امره اتفاق بیافتد، اما به دنبال تشدید آسیب‌دیدگی محمدی و بعد از آن معافیت دارویی این کشتی‌گیر، ابتدا عنوان شد دلخانی ملی‌پوش آسیایی خواهد بود و بعد از آن مسابقه انتخابی برای جهانی اوزان غیرالمپیکی بین آنها برگزار می‌شود، اما درنهایت محمدی خودش را به مسابقه انتخابی رساند و امروز (۲۶ اسفند) مسابقه انتخابی آنها در نور برگزار شد.

ایمان محمدی که قبلا در فینال لیگ برتر هم توانسته بود میثم دلخانی را شکست دهد، این بار نیز هر دو کشتی را به سود خود تمام کرد و نماینده آسیایی تیم ملی فرنگی در وزن ۶۳ کیلوگرم شد.

به نظر می‌رسد بعد از آن جراحی و همچنین ریسک ناموفق بازگشت به ۶۰ کیلوگرم، قهرمانِ جهان از فرم ایدئال و مطلوبی که بار دیگر او را صاحب دوبنده تیم ملی کند، دور و دورتر شده است.

اگر ایمان محمدی در قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شود، برای حضور در مسابقات جهانی آلبانی نیز انتخاب خواهد شد و دیگر شانسی برای ملی‌پوش شدن میثم دلخانی در ۲۰۲۴ باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته