دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمدی صدر در نشستی اعلام کرد:

با جمع‌آوری ترنس‌ها مخالفیم

با جمع‌آوری ترنس‌ها مخالفیم
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهر تهران گفت: ما برای کمک به همه آسیب‌دیدگان اجتماعی فعالیت می‌کنیم، ترنس‌ها هم قشری از جامعه هستند، انسان هستند، در این مسیر هم خط‌کشی نداریم و با جمع‌آوری ترنس‌ها مخالفیم، آن‌ها بیمار هستند.
کد خبر : 901626

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهر تهران امروز چهارشنبه ٢٣ اسفند ١۴٠٢ در جمع خبرنگاران گفت: آسیب اجتماعی مسأله پیچیده‌ای است و باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه این مسأله فنی است و باید از نظر فرهنگ، اقتصاد، مهاجرت و. آن را بررسی کرد تا بتوان آسیب‌ها را برطرف کرد، گفت: برآورد پلیس در سال ١۴٠٠ این بود که ١٩ هزار معتاد متجاهر وجود دارد امروز ما در شهر تهران بیش از ٢٢ هزار ظرفیت در این زمینه داریم و ۵ هزار ظرفیت خالی در این زمینه داریم.

وی به ظرفیت یاورشهر‌ها اشاره کرد و گفت: برای بانوان ٧۵٠ تخت ویژه داریم و برخی از تخت‌ها خالی است، این درحالی است که قبلاً یک تخت هم برای این مسئله را نداشتیم.

این مقام مسئول در خصوص معتادان زخم باز، عفونی، ایدز و ... گفت: شهرداری برای نگهداری این افراد شرایطی را فراهم کرد.

به گفته احمدی صدر، شهرداری تهران ٧۵٠٠ ظرفیت در زمینه یاور شهر‌ها ایجاد کرده است. این ظرفیت یعنی اینکه از افرادی که در خیابان‌ها بودند حمایت کردیم و افزایش ظرفیت خوبی داشتیم و توانستیم آنها را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه جمع آوری معتاد متجاهر با پلیس است، گفت: ساماندهی هم در این زمینه با بهزیستی است، ما ورود کردیم تا کمک کنیم و حتی در برخی موارد هم در حال جواب دادن برای چرایی ورود هستیم، برخی می‌گویند به شما ارتباطی ندارد، اما چیزی که به مردم بازگردد به ما ربط دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: ما ٣ تا ۶ ماه از آنها نگهداری می‌کنیم، البته برخی از آنها دوباره باز می‌گردند و به کار ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد تا شب عید معتادین متجاهر جمع آوری می‌شوند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام یک مطلب به نقل از رئیس دادسرای ویژه تهران اعلام کرد: ایشان عنوان کرد که مواد مخدر زمانی جرم اول تهران بوده، اما در حال حاضر از ١٠ جرم اول کلانشهر تهران خارج شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید به وظایف خود د این زمینه عمل کنند گفت: ما رویکردمان این نبود که بگوییم چرا دستگاهی کاری انجام نداد، بلکه گفتیم هر کاری می‌توانیم انجام دهیم و کمک هم کردیم.

به گفته احمدی صدر، یکی از مشکلات نبود ظرفیت بود که ما در حال حاضر ٧۵٠٠ ظرفیت ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه ١٠ سال طول می‌کشد آسیب اجتماعی حل شود گفت: این آسیب ٣٠ ساله است و یک پروسه است و باید این مشکل حل شود. در ٣ ماه ظاهر شهر پاک می‌شود ما هم ۶ ماه از معتادان نگهداری می‌کنیم، اما باید ٩ گام تربیتی و آموزشی اجرا شود وگرنه دوباره آسیب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ترک اعتیاد در خانم‌ها سخت‌تر است گفت: زنان از لحاظ روانی از خانه ترد می‌شود و این افراد را دیگر خانواده‌ها قبول نمی‌کنند شاید از هر ١٠٠ زن یک نفر قبول کنند به خانه برگردد، ضربه روحی که به خانم‌ها می‌خورد زیاد است، مطالعات هم در این زمینه زیاد است.

احمدی صدر درباره کمک به ترنس‌ها گفت: ما برای کمک به اسیب دیدگان اجتماعی فعالیت میکنیم، ترنس‌ها هم اینها قشری از جامعه هستند، انسان هستند، در این مسیر هم خط کشی نداریم، با جمع آوری ترنس‌ها مخالفیم، اینها بیمار هستند، بیمار هم مدل‌های مختلف دارد، در مسیر ارائه خدمت به ترنس‌ها ما فقط زیرساخت ارائه می‌دهیم و وزارت ارشاد باید پای کار بیاید.

وی درباره برخورد با کودکان کار تصریح کرد: اگر طرح در حال اجرا محقق نشود موفق نخواهیم بود. این فرایند مثل یک پنج‌ضلعی است؛ ضلع اول  آگاه سازی مردم است.  به کودک که در خیابان شیشه اتومبیل را می‌شوید نباید کمک کرد در این صورت او را در بزه نگه می دارید.  در جلسه قرارگاه مصوب و تصویب شد رسانه ها در حوزه اگاه سازی عدم کمک به کودکان کار همکاری کنند

احمدی صدر عنوان کرد: ضلع دوم ؛ برخورد با افرادی است که کودکان کار را در تهران مستقر می‌کنند در واقع برخورد با سرشبکه ها، متکدی داریم که با هواپیما به شهرش می رود و بازمی‌گردد! این فرد باید دستگیر شود! باید با متکدی حرفه ای برخورد شود ما هم نمیتوانیم برخورد کنیم چون باید ثابت شود و این نقص شود اما در قرارگاه اجتماعی بحث شد این مساله احراز شود. ضلع سوم؛ جذب و شناسایی است. ضلع سوم؛ جذب و شناسایی است. اگر این متکدی از  اتباع باشد باید رد مرز شود  و ایرانی باشد باید تذکر داده شود اما گام چهارم این است که استعدادیابی صورت گیرد. شنبه هفته آتی پنج هزار بسته حمایتی به خانواده کودکان کار عرضه می شود. ضلع پنجم هم حمایت از خانواده هاست.اگر از این پنج ضلعی یک ضلع انجام نشود کار ابتر است.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته