دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1402 - 11:10

زمینه همکاری دانشگاه آزاد بروجرد با قطعه‌سازی سایپا مهیا می‌شود + فیلم

زمینه همکاری دانشگاه آزاد بروجرد با قطعه‌سازی سایپا مهیا می‌شود + فیلم
مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و شرکت گداز قطعه کیا وابسته به شرکت مگاموتور شرکت خودروسازی سایپا در مراسمی زمینه‌های همکاری دو طرف را بررسی کردند.
کد خبر : 901590

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک کاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و شرکت گداز قطعه کیا وابسته به شرکت مگاموتور شرکت خودروسازی سایپا با حضور مسئولان پژوهش و فناوری، اعضای هیئت علمی گروه مکانیک و بهداشت حرفه‌ای در محل این شرکت واقع در منطقه ویژه اقتصادی ازنا برگزار شد.

در این نشست ابتدا از ظرفیت‌های شرکت گداز قطعه کیا توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بازدید شد و سپس در جلسه‌ای با عیسوندی مدیر کارخانه زمینه‌های همکاری مشترک از جمله طرح صدرا، طرح پویش، تولید قطعات صنعتی، طرح‌های پژوهشی، همکاری با واحد تحقیق و توسعه شرکت، حضور اعضای هیئت علمی در بخش صنعت در قالب مأموریت مطالعاتی و ... مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد سال آینده مدیرعامل و متخصصین شرکت از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بازدید کنند تا زمینه همکاری مشترک فراهم شود. همچنین در مکاتبه‌ای ظرفیت‌های موجود ازجمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به شرکت معرفی شد.

در این جلسه در مورد اعتبار مالیاتی و ابلاغ قانون جهش تولید بررسی شد که صنایع امکان معافیت مالیاتی براساس فعالیت‌های تحقیقاتی و دانشجویی با دانشگاه‌ها را خواهند داشت و در صورت داشتن واحد تحقیق و توسعه در قالب شرکت دانش‌بنیان از امکان معافیت مالیاتی به مبلغ ۴ میلیارد تومان در سال برخوردار خواهند بود.

شرکت تولیدی گداز قطعه کیا (سهامی خاص) به‌عنوان یکی از شـرکت‌های زیر مـجموعه گروه خودروسازی سایپا با در اختیار داشتن دستگاه‌های دایکاست در حال تولید قطعات پوسته کلاچ و گیربکس پراید، تیبا یورو ۴ و تیبا طرح بهبود و قطعه درپوش جلوی موتور نیسان (سینی جلو) و ورودی آب به واتر پمپ نیسان (سه راهی) است.

همچنین در سال ۱۳۹۱ پروژه ماشین‌کاری قطعات با احداث سالن ماشین‌کاری در کنار سالن ریخته‌گری آغاز شد. در سال ۱۳۹۲ خطوط ماشین‌کاری پوسته کلاچ و گیربکس خودرو پراید و تیبا یورو ۴ به بهره‌برداری رسید و خط ماشین‌کاری پوسته کلاچ با تعداد ۱۸ دستگاه سنتر CNC افقی و عمودی و ۵ عدد دستگاه مخصوص و خط ماشین‌کاری پوسته گیربکس با تعداد ۶ دستگاه سنتر CNC افقی و چهار عدد دستگاه مخصوص در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته