دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

افتتاح 1700 خانه بهداشت تا پایان دولت سیزدهم/ نقش خانواده در اصلاح سبک زندگی

افتتاح 1700 خانه بهداشت تا پایان دولت سیزدهم  نقش خانواده در اصلاح سبک زندگی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش خانواده‌ها در ترویج سبک زندگی سالم، گفت: در دولت سیزدهم 2700 خانه بهداشت راه‌اندازی شده و 1700 خانه بهداشت دیگر تا پایان همین دولت اضافه خواهند شد.
کد خبر : 900170

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاحیه همایش بین‌المللی سلامت خانواده در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت دولت مردمی جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که باید به‌سلامت پیشگیری محور توجه کنیم.

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور خانواده‌دوست به‌حساب می‌آید، افزود: خانواده‌ها محور اصلی جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر خواهان داشتن یک جامعه سالم هستیم باید خانواده‌های سالم داشته باشیم چون اگر سلامت خانواده‌ها را تأمین کنیم سلامت جامعه نیز تأمین می‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بی‌تحرکی، مهم‌ترین عامل در ابتلا به بیماری‌ها است. همچنین عادات بدغذایی در ابتلا به بیماری‌ها اثرگذار است؛ بزرگان خانواده می‌توانند مسائلی مانند سبک زندگی نادرست را در کانون توجه قرار داده و این مسائل را اصلاح کند.

وی با اشاره به تخصیص بودجه ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در مجلس شورای اسلامی برای حوزه بهداشت، ادامه داد: دو هزار و 700 خانه بهداشتی در دولت سیزدهم افتتاح‌شده و تعداد خانه‌های بهداشت تا پایان دولت سیزدهم به 4 هزار 400 مورد خواهد رسید.

عین‌اللهی گفت: ۱۲ کشور دنیا در همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت حضور دارند که شامل وزیر بهداشت تونس و تاجیکستان و مابقی نیز از معاونان وزرای بهداشت سایر کشورها هستند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در فضای جانبی همایش بین‌المللی سلامت خانواده، اظهار کرد: وزارت بهداشت در این نمایشگاه در نظر دارد دستاوردهای خود در حوزه سلامت را به سایر کشورهای دنیا معرفی کند.

وزیر بهداشت بابیان اینکه سازمان بهداشت جهانی از برگزاری همایش سلامت خانواده حمایت کرده و برگزاری این همایش در کانون توجه این سازمان بین‌المللی قرارگرفته است، افزود: برنامه سلامت خانواده که جزو ابتکارات جمهوری اسلامی ایران به‌حساب می‌آید یک تجربه موفق است و ما در نظر داریم تجربه موفق خود را در اختیار سایر کشورهای جهان قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته