دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1402 - 09:17
در دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد؛

جزئیات دومین آزمون جامع صلاحیت بالینی دندانپزشکی

جزئیات دومین آزمون جامع صلاحیت بالینی دندانپزشکی
دومین آزمون جامع صلاحیت بالینی دندانپزشکی با بیش از ۶۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.
کد خبر : 900031

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین آزمون جامع صلاحیت بالینی دندانپزشکی با بیش از ۶۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد. این آزمون با حضور ۶۴ دانشجو در بخش نظری و ۵۳ دانشجو در بخش عملی در دانشکده و کلینیک دندانپزشکی واحد بروجرد برگزار شد.

بخش عملی آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم همزمان به میزبانی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.

دانشجویان دکتری دندانپزشکی پس از گذراندن ۱۸۰ واحد درسی موظف هستند تا پایان دوره تحصیلی (در سقف سنوات تحصیلی) در این آزمون شرکت کرده و آن را با موفقیت بگذرانند.

گذراندن دروس، دفاع پایان‌نامه و قبولی در آزمون، شرط دانش‌آموختگی (فراغت از تحصیل) دانشجو است.

هدف از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی، ارزیابی توانمندی دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی است؛ به گونه‌ای که به تنهایی و بدون داشتن راهنما بتوانند اقدامات تشخیصی و درمانی را انجام دهند.

دانشجویان خارج از کشور که مدارک‌شان توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت مورد ارزشیابی و تأیید قرار گرفته همانند دانشجویان داخل کشور مشمول این آیین‌نامه بوده و ملزم به شرکت در این آزمون هستند.

دانشجویان واجد شرایط به دفعات (در سقف سنوات تحصیلی) مجاز به شرکت در آزمون هستند. آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی - مهارتی برگزار شد و شرط ورود به آزمون شفاهی مهارتی قبولی در آزمون کتبی با کسب حداقل ۷۰ درصد از نمره آزمون است.

این آزمون برای دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی ورودی سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ و به بعد لازم‌الاجراست به این ترتیب در سال ۱۴۰۲ اجرایی شد.

نخستین دوره آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی ۲۰ مهرماه سال‌جاری در واحد بروجرد برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته