دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط متخصصان علوم شناختی کشور؛

دستگاه تحریک سلول‌های عصبی ساخته شد

دستگاه تحریک سلول‌های عصبی ساخته شد
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در زمینه علوم شناختی، موفق به طراحی و «ساخت دستگاه تحریک سلول های عصبی» با کاربرد تحقیقاتی و پژوهشی شدند.
کد خبر : 899702

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محققان در یک شرکت دانش بنیان توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تحریک سلول های عصبی در حیوانات برای کاربردهای تحقیقاتی و پژوهشی در محیط های آزمایشگاهی شدند.

متخصصان و پژوهشگران به ویژه در حوزه علوم اعصاب شناختی می‌توانند با استفاده از این دستگاه بخش هایی از مغز را با تنظیماتی که نرم افزار دستگاه در اختیار آنها قرار می‌دهد، تحریک الکتریکی نموده و اثر این تحریک را بر رفتار حیوان مشاهده و از یافته ها برای رفع و درمان نارسایی‌ها و مشکلات اقدام کند.

روح الله شیر افکن، مدیر بخش تحقیقات و توسعه این شرکت دانش بنیان گفت: از دستگاه تحریک سلول های عصبی می‌توان به تولید مصنوعی حرکات بدن، مشاهده اثر تحریک در عملکرد بینایی، شنوایی و بخش های مختلف در عمق مغز استفاده شود.

این محقق یادآور شد: تحریک الکتریکی یکی از روش های رایج مورد استفاده در سال‌های اخیر می باشد که کاربردهای فراوانی در سیستم های پزشکی و تحقیقاتی پیدا کرده است. این تحریک کننده ها معمولا برای تحریک سلول‌های عصب‌های شنوایی، بینایی و به خصوص نورون ها در مغز استفاده می شود.

وی افزود: دستگاه قابلیت تولید تحریک دو کانال مستقل جریانی پالسی ایزوله به صورت تکفاز، دوفاز و همچنین قطار پالس با تنظیمات عرض پالس، فرکانس و دامنه دلخواه را داراست.

به گفته وی این دستگاه از سطح فناوری پیشرفته برخوردار بوده و شرکت با استفاده از توان متخصصان داخلی آن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی تولید کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته