دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

نیاز به افزایش فناوری‌ در صنعت پلیمری؛ ظروف یک بار مصرف در ماه رمضان تامین می‌شود؟

نیاز به افزایش فناوری‌ در صنعت پلیمری؛ ظروف یک بار مصرف در ماه رمضان تامین می‌شود؟
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون و ملامین، در رابطه با شرایط واحد‌های صنفی این اتحادیه در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: نیاز به توسعه فناوری‌ در صنعت پلیمری کشور یک ضرورت است؛ البته امروز واحد‌های تولیدی و توزیعی برای تامین نیاز‌ بازار در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی ندارند و تولید به مقدار کافی است.
کد خبر : 898692

اکبر مشهدی زاده رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون و ملامین، در رابطه با شرایط واحد‌های صنفی این اتحادیه در آستانه ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: واحد‌های صنفی این اتحادیه برای تامین نیاز‌های ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی ندارند و تولید به مقدار کافی است.

وی ادامه داد: ظروف یک بار مصرف که از پر کاربرد‌ترین محصولات برای ماه مبارک رمضان است با حجم و تنوع و کیفیت بسیار عالی تولید می‌شود و در دسترس مشتریان است. همچنین با توجه تیراژ بالای تولید این محصولات و بازار رقابتی قیمت‌ها و کیفیت‌ها همواره در بهترین حالت خود هستند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون و ملامین تاکید کرد:‌در زمینه تولید ظروف یکبار مصرف مورد نیاز در ماه مبارک رمضان هیچ کمبودی نیست و تولید کنندگان آمادگی کامل جهت ثبت سفارش و توزیع به‌موقع محصول به بازار دارند اما نکته قابل تامل این است که تولید کنندگان با توجه گرانی هزینه تولید به ناچار باید وضعیت تولید را به سمت تعادل بین عرضه و تقاضا ببرند. 

ظروف یک بار مصرف

تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات جدید

مشهدی زاده ادامه داد:‌ امروز تجهیز واحدهای تولیدی به دستگاه های روز، یکی از امتیازهایی است که برای ارتقا و بهبود وضعیت تولید در این بخش از محصولات در نظر گرفته شده است. تولید فناورانه محصولات  پلاستیک و نایلون و ملامین از بهترین مواد با ترکیب های جدید و مناسب با محیط زیست، یکی از ویژگی ها در بخش تولید این بخش است که به همت صاحبان و شرکت های دارای ایده، محصولات به سمت تولید دانش بنیانی پیش می رود. 

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون و ملامین گفت: همان طور که محصولات ساخته‌شده در این بخش بازار پُر تقاضایی دارد، به همان اندازه، تنوع و کیفیت نیز مورد توجه مصرف‌کنندگان نهایی این محصولات قرار می‌گیرد. دانش روز و تولیدات فناورانه یکی از مؤلفه‌های موفقیت این بخش از صنعت است که با انتقال علم روز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش تولید و در نتیجه رسیدن به بازار مصرف داخلی و خارجی، بزرگترین گام در راستای رقابت با سایر محصولات مشابه خارجی است.

استفاده از فناوری روز دنیا در صنعت پلیمری

ظروف یک بار مصرف

مشهدی‌زاده با تأکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید دنیا در صنعت پلیمری اظهار کرد: واردات ماشین آلات جدید یکی از راهکارهای دستیابی به تولیدات فناورانه است. تا پیش از جهش قیمت ارز شاهد ورود ماشین‌آلات جدید به این صنعت بودیم به همین دلیل رونق خوبی در تولید و تأمین محصول را تجربه کردیم.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون و ملامین با اشاره به اهمیت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه صنعت پلیمری گفت: پیش از نوسانات ارزی شاهد ورود فناوری و سرمایه‌های جدید به صنعت پلیمری بودیم، اما امروز این روند معکوس شده است. در حال حاضر امکان ورود شرکت‌های فناورانه به بخش تولید تکنولوژی و ماشین آلات برای صنعت پلیمری وجود ندارد، اما باید از پتانسیل این شرکت‌ها برای تحقیقات توسعه‌ای در زمینه تولید مواد اولیه استفاده کنیم، زیرا تأمین مواد اولیه به یکی از چالش‌های جدی در حوزه صنعت پلمیری تبدیل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته