دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نادی: باید راهبران و منتورهای آینده را در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت کنیم

نادی: باید راهبران و منتورهای آینده را در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت کنیم
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید راهبران و منتورهای آینده را در دانشگاه آزاد اسلامی و در کنار توسعه روستاها تربیت کنیم.
کد خبر : 897582

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین افتتاحیه دوره جامع آموزش تسهیلگری توسعه روستایی که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی امروز بعدازظهر برگزار شد، گفت: این دوره با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و قرارگاه جهادی وزارت کشور برگزار می‌شود و امیدواریم این جریان آموزشی به عنوان جریان هم افزا تداوم داشته باشد.

نادی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کشور ما در جریان پیشرفت و توسعه، تقویت روستاها است، عنوان کرد: یکی از این مسیرها پرورش دادن تسهیلگرانی که قرار است در روستاها فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما فضا و امکانات فوق العاده‌ای را در بستر روستا دارد که باید این فضا تقویت شود، تصریح کرد: تسهیلگران را باید در چارچوب اصول تقویت کنیم و سرعت بیشتری به فرآیند پیشرفت کشور بدهیم و از این طریق فضای تولید را تحقق پذیرتر خواهیم کرد.

نادی با بیان اینکه فرآیند توسعه و پیشرفت این روزها از مدل سنتی فاصله گرفته و به مدل علمی خود را نزدیک می کند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین شبکه علمی در سطح کشور در کنار وزارت کشور برای تحقق منویات رهبر انقلاب قرار گرفته است.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز وارد جریان واقعی شده‌ایم، یادآور شد: مدل آموزشی که برای تربیت تسهیلگران استفاده می‌شود یک جریان ترکیبی است.

وی با بیان اینکه تنها به دنبال تربیت تسهیلگر برای روستا نیستیم و در کنار آن راهبران و منتورهای آینده را تربیت می‌کنیم، تاکید کرد: از این رو، هیچوقت با قرارگاه جهادی وزارت کشور به دنبال کار صورت‌گرایانه نبودیم و درصدد هستیم این جریان را به عنوان یک فرهنگ تثبیت کنیم تا تاثیر خود را داشته باشد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است، اظهار کرد: تداوم و تثبیت این جریان کمک می‌کند که جریان دانشی دانشگاه را به این «عرصه» متصل و دانشجویان ما هم بتوانند وارد روستا شوند و هدف گذاری هایی که برای روستا شده را پیش ببرند.

نادی در پایان افزود: یکی از هدف‌های ما در این دوره امنیت سیاسی اجتماعی و غذایی و... به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته