دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرهادی در گفت‌وگو با آنا:

مبدأ و مقصد اجناس دستفروشان خلازیر مشخص نیست

مبدأ و مقصد اجناس دستفروشان خلازیر مشخص نیست
شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: مبدأ و مقصد اجناس و اموالی که در بازارچه خلازیر و در بساط دستفروشان انتقال داده می‌شود و اینکه از کجا می‌آیند و به کجا می‌روند، مشخص نیست و به همین دلیل اصلاً به صلاح نیست که این روند ادامه‌ داشته باشد.
کد خبر : 897410

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: بازارچه‌ای که برای ساماندهی دستفروشان در محدوده خلازیر ایجاد شد به ویژه قسمت انتهایی آن خیلی مورد استقبال فروشندگان قرار نگرفته است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود علت استقبال نشدن از بازارچه‌ای که قرار بود دستفروشان خلازیر در آن ساماندهی شده و از خیابان جمع شوند، مربوط به اجاره بالای غرفه‌های آن است، بیان کرد: نه اصلا بحث اجاره و مبلغ آن مطرح نبود و ما در مجموع می‌خواهیم کلا ساختار اینجا را از این حالت خارج کنیم.

شهردار منطقه ۱۹ یادآور شد: اجناس و اموالی که در بازارچه خلازیر و در بساط دستفروشان اینجا انتقال داده می‌شود و مورد خرید و فروش واقع می‌شود، اموالی هستند که بالاخره منبع و محلی که از کجا می‌آیند و به کجا می‌روند مشخص نیست و به خاطر همین اصلا به صلاح هم نیست که این روند ادامه‌ داشته باشد.

فرهادی در واکنش به اینکه گفته می‌شود بسیاری از اجناسی که در خلازیر عرضه می‌شوند، سرقتی هستند، خاطرنشان کرد: خواستم این کلمه را استفاده نکنم؛ اما عرضم همین است و کلاً نگاه ما این است که خلازیر هم یک بافت است و به لحاظ پهنه‌ای یک تغییر بافت بدهیم.

وی تاکید کرد: ما کل خلازیر را می‌خواهیم به راسته تبدیل کنیم و اگر قرار باشد بازارچه‌ای هم در آنجا باشد در دل همان محدوده خلازیر برای دستفروشان یک میدانگاهی تعریف می‌کنیم که در آن فضا قرار بگیرند وگر نه به این شکل فعلی جواب نمی‌دهد.

به گزارش آنا، تیر ۱۴۰۱ شهرداری تهران محلی را برای ساماندهی دستفروشان خلازیر راه‌اندازی کرد. در مراسم افتتاحیه غرفه‌های این محل، سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری حضور داست و بنا بود که در فاز نخست ۵۱۰ غرفه در اختیار دستفروشان قرار بگیرد؛ اما افتتاحیه و ادامه کار دستفروشان در این شعبه بازارچه خیلی دوام نیاورد و مجددا پای دستفروش‌ها و بساط کالاهای مختلف آن‌ها را به همان جای بساط همیشگی‌شان باز کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته