دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امروز با حضور مجازی رئیس جمهور و وزرای راه و علوم؛

عملیات ساخت مسکن در ۵۰ دانشگاه کشور آغاز می‌شود

عملیات ساخت مسکن در ۵۰ دانشگاه کشور آغاز می‌شود
عملیات ساخت مسکن در بیش از ۵۰ واحد دانشگاهی امروز با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور مجازی رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی و علوم و رئیس دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های دولتی و آزاد آغاز می‌شود.
کد خبر : 896981

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عملیات ساخت مسکن نخبگان، اعضای هیئت علمی و کارکنان و خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد دانشگاه‌های کشور در بیش از ۵۰ واحد دانشگاهی امروز (شنبه، ۲۸ بهمن) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور مجازی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های دولتی و آزاد آغاز خواهد شد.

حمدرضا صابری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: سهم استان البرز از این تعداد ۲۲۸۰ واحد مسکونی است که طبق تفاهم‌نامه‌های جداگانه با دانشگاه هنر و دانشگاه علامه طباطبائی، این مساکن با هدف رفع نیازهای مسکن قشر فرهیخته دانشگاهی در اراضی این دو دانشگاه ساخته خواهد شد.

 طبق تقاهمنامه‌های منعقد شده مقرر شده است ۱۵۶۵ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۰.۳ هکتار از دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین ۷۱۵ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۸.۱ هکتار از دانشگاه هنر کرج ساخته شود.

احداث ۶۰ خوابگاه متاهلی

به گفته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی احداث ۶۰ خوابگاه متأهلی در دستور کار است که عملیات اجرایی آنها به مرور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته