دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1402 - 00:02
لاسجردی در گفت‌وگو با آنا پاسخ داد؛

حمله صهیونیست‌ها به رفح «کمپ دیوید» را از بین می‌برد؟

حمله صهیونیست‌ها به رفح «کمپ دیوید» را از بین می‌برد؟
کارشناس مسائل منطقه معتقد است که حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح، منجر به خروج مصر از کمپ دیوید نخواهد شد.
کد خبر : 896868

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح و آینده قرارداد کمپ‌دیوید اظهار کرد: شهر رفح و گذرگاه رفح نقش مهمی را در کمک‌رسانی به مردم مظلوم غزه دارند و رژیم صهیونیستی با پی بردن به نقش حیاتی این شهر و این گذرگاه درصدد مسدودسازی آن و قطع شریان‌های کمک‌رسان به مردم غزه برآمده تا به طور کامل این روند را با اختلال روبه‌رو سازد.

وی افزود: شهر رفح و گذرگاه رفح راه تنفس مردم غزه محسوب می‌شوند؛ این مردم مظلوم در حال حاضر به غیر از این دو، دسترسی به دیگر راه‌های ارتباطی ندارند. رژیم صهیونیستی تهدید کرده آن بلایی که سر خان یونس و دیگر نقاط غزه آورده بر سر شهر و گذرگاه رفح هم خواهد آورد به نوعی به نگرانی جدی جامعه جهانی تبدیل شده و لازم است مانع بروز چنین اتفاقی شد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: البته کشور‌های مختلف و متعددی نسبت به نسل‌کشی در غزه هشدار داده‌اند، اما باید در نظر داشت اینکه اروپایی‌ها خیلی برروی حقوق بشر مانور می‌دهند، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و نباید آن را جدی گرفت. در واقع در شرایط کنونی باید اقدامات عملی بیشتری در حفاظت از مردم مظلوم غزه و جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی دیگر در غزه انجام پذیرد؛ به عبارت بهتر لازم است که شورای امنیت تشکیل جلسه دهد و در آن رژیم غاصب صهیونیستی محکوم شود و همچنین پرواز‌ها به سمت رژیم صهیونیستی لغو شوند، فرودگاه مسدود شوند و روابط اقتصادی و سیاسی با این رژیم به حالت تعلیق یا حداقل کاهش یابد ولی در حال حاضر هیچ یک از این اتفاقات رخ نداده‌اند.

لاسجردی اضافه کرد: متأسفانه جهان غرب به جای اینکه در قبال فلسطینیان عمل کند، بیشتر حرف می‌زند و وقتی میان حرف و عمل تفاوت باشد قطعاً اقدامی خاصی هم رخ نمی‌دهد و شرایط روزمره ادامه می‌یابد.

وی لغو قرارداد کمپ دیوید را بعید دانست و در این رابطه گفت: به نظر من حتی اگر رژیم صهیونیستی هم به رفح حمله کند بعید است که مصر از این قرارداد خارج شود. کمپ دیوید یک قرارداد میان چند کشور است و از سوی دیگر سیاست دولت مستقر در مصر با توجه به گرایشاتی که به غرب و آمریکا دارد در مقطع کنونی این نیست. همچنین شرایط مصر به گونه‌ای نیست که بتواند با اسرائیل وارد نزاع شود و امنیت داخلی و خارجی خود را به خطر بیندازد و لذا در کل مصری‌ها کار خاصی علیه صهیونیست‌ها انجام نخواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته