دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ترکش‌های جنگ غزه به مک دونالد و استارباکس اصابت کرد

دو برند غول‌آسا غذایی آمریکایی که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در کشور‌های اسلامی تحریم شده‌اند، از تحمیل خسارت سنگین به کسب وکار خود می‌نالند.
کد خبر : 895787

ترکش‌های جنگ غزه به مک دونالد و استارباکس اصابت کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی نوشت: فروشگاه زنجیره مک دونالد که به دلیل حمایت این برند از رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، توسط کشور های مسلمان  تحریم شده است از آسیب شدید به کسب و کار این برند در خامیانه می نالد.

گزارش درآمد‌های سه ماهه چهارم این شرکت که روز دوشنبه منتشر شد، کمتر از انتظارات بازار بود و غول همبرگر به تأثیر جنگ غزه و تحریم کشور‌های مسلمان اشاره کرد. رشد فروش در بازار‌های دارای مجوز حق امتیاز نیز ضعیف‌تر از حد انتظار بود. پس از این گزارش، سهام مک‌دونالد نزدیک به ۴ درصد سقوط کرد.

یکی دیگر از شرکت‌های آمریکایی، استارباکس که غول فروش نوشیدنی قهوه است، نیز هفته گذشته فاش کرد که درآمدش از پیش‌بینی وال استریت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کمتر بوده است. این قهوه خانه‌های زنجیره‌ای همچنین به تأثیر جنگ در غزه و افزایش تخفیف توسط رقبا در بازار‌های خارج از کشور اذعان کرد.

این دو برند که از غول‌های صنعت غذا و رستوران داری در جهان هستند، پس حمایتشان از رژیم صهیونیستی در حمله به غزه هدف تحریم کشور‌های مسلمان قرار گرفته اند.

مک‌دونالدز گفت که این شرکت در کشور‌های مسلمان‌نشین مانند مالزی و اندونزی و فرانسه که بیشترین جمعیت مسلمان را در اروپای غربی دارد، فروش ضعیف‌تری داشته است.استارباکس هفته گذشته اعتراف کرد که تحریم‌ها نه تنها به فروش آن در خاورمیانه، بلکه در ایالات متحده نیز لطمه زده است.

انتهای پیام/

امیرحسین اصغری زرگرآبادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته