دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فناوری وزارت علوم:

پنج هزار محصول شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی در سامانه «جان» عرضه می‌شوند

پنج هزار محصول شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی در سامانه «جان» عرضه می‌شوند
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه «جان» (جریان اقتصاد نوین) به زودی راه اندازی می‌شود و تاکنون پنج هزار محصول تولید شده سه هزار شرکت در این سامانه بارگذاری شده است.
کد خبر : 894203

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون فناوری وزارت علوم گفت: استان همدان به لحاظ مدیریتی همراهی خوبی با حوزه فناوری و نوآوری دارد و همین موضوع در توفیقات این استان مؤثر بوده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به استان همدان در نشست اعضای ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان همدان افزود: در حوزه رشد واحد‌های فناور، وضعیت استان همدان در رده متوسط روبه بالا قرار دارد، اما این بخش قابل توسعه است.

وی با اشاره به اینکه همدان جز استان‌های فعال در حوزه نوآوری و فناوری است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های انسانی و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها را در توسعه صنعت و رشد اقتصادی بیشتر داشته باشیم.

محمدعلی‌نژاد با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه سهم استان در حوزه تولید دانش‌بنیان هفت درصد است، تأکید کرد: باید یک برنامه راهبردی نسبت به این موضوع دیده شود تا در یک برنامه پنج‌ساله این برنامه محقق شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های استان همدان دستاورد‌های ارزشمندی دارند و باید از ظرفیت موجود دانشگاه‌ها در واحد‌های فناوری بیش‌ازپیش استفاده شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اجرای برنامه‌های ملی حوزه نوآوری و فناوری را بر اساس اولویت‌های طراحی شده در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: وظیفه کلان ما در سطح ملی این است که برنامه‌ها را در بخش‌های مختلف تدوین کنیم.

محمدعلی‌نژاد گفت: در پارک‌های علم و فناوری استان‌ها مأموریت دادیم تا با توجه به آمایش سرزمین و صنعتی، برنامه نوآوری و فناوری را برای افزایش ارزش محصولات موجود اجرا کنند.

وی افزود: سامانه "جان" (جریان اقتصاد نوین) به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و تاکنون محصولات سه هزار شرکت و پنج هزار محصول در این سامانه بارگذاری شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: طراحی زنجیره ارزش یکی دیگر از کار‌های مهم صورت گرفته است که برای رصد کردن زنجیره تأمین محصولات راه‌اندازی می‌شود.

وی تأکید کرد: افزایش اشتغال و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان موجب رونق اقتصادی در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته