دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«هم‌مسیر» به میز تدوین رسید

«هم‌مسیر» به میز تدوین رسید
مجموعه مستند «هم‌مسیر» به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس این روز‌ها مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.
کد خبر : 891316

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم، پژوهش این مجموعه از سال ۹۷ آغاز شده و مضمون اصلی آن زندگی در مناطق مختلف سوریه با تمرکز بر تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، روحیه مردم و بحران اخیر این کشور است.

مرتضی پایه‌شناس درباره این مجموعه مستند گفت: در یک دهه اخیر، تصویر سوریه در افکار عمومی (به‌ویژه مردم ایران) با جنگ، درگیری، خشونت و ویرانی مترادف بوده. بخشی از این احساس و تصور، واقعی است، اما با توجه به این که من، در این مدت سفر‌هایی به سوریه داشته‌ام، برداشتم از آنچه در این منطقه در جریان است، متفاوت است. «هم‌مسیر» تلاشی است برای ارائه این تصویر در قالب مستند، بدون روتوش و اغراق.

این کارگردان افزود: پژوهش درباره این مجموعه را از سال ۹۷ آغاز کردیم و مراحل پیش‌تولید به آرامی طی شد. ساختار برنامه در ذهنم شکل گرفت و دست آخر به یک مجموعه مستند رسیدیم که محور آن مردم سوریه و مشاهدات ایرانی‌ها از این کشور است. ریشه‌های فرهنگی، آداب و رسوم، تاریخ و ویژگی‌های مشترکی که بین ما و این مردم وجود دارد و کمتر دیده شده، نقطه تمرکز ما در «هم مسیر» است.

کارگردان «گلوله باران» ادامه داد: در «هم مسیر» شاهد روایت‌هایی هستیم که تصویری از سوریه فراتر از جنگ و ویرانی به مخاطب ارائه می‌دهد. جنگ و بحران اخیر، بخشی از «هم مسیر» است، اما همه آن نیست. تصویری از زندگی در خاورمیانه، با همه امتیاز‌ها و البته کاستی‌هایش را در این مجموعه می‌بینیم. همان طور که از نام مجموعه می‌توان حدس زد، در هر قسمت از مجموعه با یک سفر، و دو همسفر همراه شده و به بخش‌های مختلف سوریه سر می‌زنیم. تدوین آن به پایان رسیده و صداگذاری و اصلاح رنگ مجموعه شروع شده، امیدوارم به زودی مراحل فنی تمام و «هم مسیر» آماده پخش شود. مجموعه مستند «هم مسیر» تولید مرکز مستند حقیقت است.

عوامل این پروژه عبارتند کارگردان و تدوینگر: مرتضی پایه‌شناس، تصویربرداران: حسن سیدی پریشان، مصطفی سیفی، یحیی رضایی، محمدرضا گلپور، اصلاح رنگ و نور: برنا جمشیدی، شیرین اخلاصی، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، مجری طرح: ابوالفضل دمیرچی‌لو، تهیه‌کننده: مرتضی شعبانی.
مرتضی پایه‌شناس پیش از این مستند‌های «گلوله باران»، «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «چوب»، «وطن دوستی» و ... را کارگردانی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته