دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول در گفت‌وگو با آنا: 

دانشگاه آزاد اسلامی الگوی الهام گیری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت است

دانشگاه آزاد اسلامی الگوی الهام گیری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت است
رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی وزارت علوم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مهندسی جدید با ملاحضه نیاز‌های بومی و رعایت استاندارد‌ها و ضوابط آکادمیک در دنیا را انجام داده که الگوی الهام گیری برای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به حساب می‌آید.
کد خبر : 890365

رضا غلامی، رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری روایت تحول واحد علوم تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در رشد علمی کشور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ از نمایشگاه روایت تحول دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کردم و ۳۰ درصد تحول را در سال جاری شاهد بودم، در صورتی که توقع داشتم این نمایشگاه نسبت به سال گذشته تنها ۵ درصد رشد داشته باشد. 

وی افزود: به نظر می‌رسد که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است مهندسی جدید با ملاحضه نیاز‌های بومی و رعایت استاندارد‌ها و ضوابط آکادمیک در دنیا انجام دهد که این مهندسی بسیار ارزشمند است و الگوی الهام گیری برای وزارت خانه‌های علوم و بهداشت به حساب می‌آید. 

رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بر خلاف محافظه کاری و احتیاط در محیط‌های آکادمیک دولتی که شاهد هستیم توانسته در هر نقطه‌ای کار‌های مطالعاتی و تحقیقاتی خود را با شجاعت به نتیجه برساند و لوازم تحقق عینی و عملی را فراهم کند. 

غلامی گفت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته نگران حوزه اقتصادی و اعتبار علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوده ام، اما امسال به این دانشگاه امیدوارم هستم و دورنمای خوبی از جهت تحول در وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به گذشته در ذهنم دارم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی ادامه داد: دانشگاهی که در شرف ورشکستگی بود امروز توانسته با هوشمندی فعالیت‌های خود را به نحوی سامان دهد تا هزینه‌ها کاهش یابند، درآمد‌ها افزایش یابند و تراز مالی را کاملا مثبت کند. 

غلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که در گذشته از جهت اعتبار و وجاهت زیر سوال بود امروز به نقطه‌ای رسیده است که توانسته بسیاری از دانشکده‌های خود را در رقابت با دانشگاه‌های غیر انتفاعی و دولتی ارتقا دهد و از رتبه‌های بالای علمی بهره‌مند شود. 

وی تاکید کرد: فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی رشد پیدا کرده است و محیط علمی، صنعتی و فناوری عظیم را جهت پیشرفت کشور و پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و ایجاد بازار کار وسیع برای فارغ التحصیلان دانشگاه را فراهم کند چرا که دانشگاه‌های کشور در گذشته به مسئله ایجاد بازار کار برای فارغ التحصیلان تن نمی‌دادند در صورتی که بیشتر دانشگاه‌های بزرگ دنیا به این مسئله فکر کرده و بستر‌هایی را فراهم می‌کنند؛ بنابراین از رسانه‌ها دعوت می‌کنم تا به پوشش آن اقدام کنند. 

رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی تاکید کرد: شاید دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاهی باشد که مسیر دستیابی به مشاغل فارغ التحصیلان را برای دانشگاه‌ها به سمت توسعه بازار کار برای دانش آموختگان خود فراهم کرده است تا اینگونه نباشد که دانشجویان پس از اتمام تحصیل مرتبط با رشته تحصیلی خود سرکار نروند یا بیکار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته