دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1402 - 11:30

دهقانی: ایران و تاجیکستان شرکت دانش‌بنیان مشترک تاسیس می‌کنند

دهقانی: ایران و تاجیکستان شرکت دانش‌بنیان مشترک تاسیس می‌کنند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از هدف‌گذاری در چهار حوزه برای ایجاد چند شرکت دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان تا پایان سال خبر داد.
کد خبر : 890191

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات‌ دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رییس مجلس ملی تاجیکستان به ایران و بازدید از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران اظهار داشت: وی با تصوری وارد این نمایشگاه شد، ولی با تصور دیگری خارج شد و درواقع نظرش در مورد پیشرفت‌های ایران تغییر کرد.

معاون علمی رییس جمهور افزود: رییس مجلس تاجیکستان برای همکاری با ایران بسیار ابراز علاقمندی کرد و من به وی تاکید کردم که ما به دنبال تجارت نیستیم، چون این کاری است که به طور عادی انجام می‌شود و به دنبال همکاری هستیم.

وی ادامه داد: رییس مجلس ملی تاجیکستان نیز درخواست کرد طی یک تا دو ماه آینده نشستی با همراهی شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی، سلامت و معدن برگزار شود که این نشست تا قبل از پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی در مورد قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی و صنایع نیز گفت: این قراداد برای کالا‌هایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که در طول دو سال در ۱۲ گروه کالایی ویژه خواهد بود.

وی افزود: تعامل خوبی بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف مثل بخش گاز و اخیرا در حوزه‌های تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گاز انجام و قرارداد‌های آن شروع شده است که امیدوارم قبل از پایان این دولت نتایج آن حاصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته