دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1402 - 08:48

ورود دانشگاه آزاد بوشهر به حوزه‌های انرژی، آبزیان و معادن

ورود دانشگاه آزاد بوشهر به حوزه‌های انرژی، آبزیان و معادن
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: این دانشگاه در حوزه‌های نفت و گاز و انرژی، نخیلات، آبزیان و معادن ورود جدی داشته تا علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال‌آفرینی در جذب درآمدهای غیرشهریه‌ای به پیشرفت برسد.
کد خبر : 889899

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشست مشترک با امام جمعه و فرمانده سپاه امام علی(ع) شهرستان تنگستان گفت: در ایران اسلامی هرگاه نامی از استان بوشهر به میان می‌آید بدون تردید نام و آوازه شهرستان تنگستان به ذهن‌ها متبادر می‌شود که این مسئله به‌دلیل رشادت‌ها و جانفشانی‌های دلاورمردان این خطه در پاسداری از کیان میهن از گذشته تاکنون بوده است.

وی اضافه کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به ادوار گذشته تغییرات عدیده‌ای داشته و از دانشگاهی صرفاً آموزشی و پژوهشی به دانشگاه کارآفرین، حل‌مسئله و تولیدمحور تغییر پیدا کرده است.

دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: با توجه به استقرار صنایع مختلف در این استان و نیز حوزه دریا و کشاورزی ازجمله منابع، ثروت‌های خدادادی و غنی استان بوشهر محسوب می‌شود نگاه حاکم در دوره مدیریتی جدید در واحد بوشهر و مسئولان عالی رتبه دانشگاه در سازمان مرکزی این است که دانشگاه آزاد اسلامی ورودی جدی به عرصه صنعت داشته و پیرو منویات مقام معظم رهبری در عرصه تولید نقش‌آفرین باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر متذکر شد: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر جنب صنعت واقع شده و در استان صنایع مختلفی مستقر شده و قصد داریم با استفاده از تمام توان و ظرفیت علمی دانشگاه به عرصه صنعت در چهار حوزه نفت و گاز و انرژی، نخیلات، آبزیان و معادن ورودی جدی داشته باشیم تا در کنار درآمد‌های شهریه‌ای درآمد‌های غیرشهریه‌ای را به سبد منابع مالی استان بیفزاییم و حتی سهم درآمد‌های غیرشهریه‌ای به مراتب بیش از درآمد‌های شهریه‌ای شود.

رازقی یادآور شد: در حوزه تحقیقات و فناوری بودجه‌هایی به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اشتغال‌آفرین در نظر گرفته شده که در این باره راهبرد‌هایی طراحی و تدوین شده که در عرصه نفت و گاز اقداماتی صورت پذیرفته و در روز‌های آینده در حوزه نخیلات به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان تنگستان محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پی کسب مجوز‌هایی برای به نتیجه رساندن پروژه‌های عمرانی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تشریح اقدامات مثبت صورت گرفته در واحد تنگستان اظهار کرد: این اقدامات صورت گرفته بدون حمایت‌های مسئولان شهرستانی ممکن نبود و باید همچون گذشته در راستای صدور سند رسمی تک برگ زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان حمایت‌های لازم صورت گیرد تا این مهم که مسئله‌ای مهم برای دانشگاه آزاد اسلامی استان و شهرستان است محقق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته