دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توانگر در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی الگویی برای آموزش عالی + فیلم

سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی الگویی برای آموزش عالی + فیلم
نماینده مردم تهران گفت: یکی از جنبه‌هایی که در تحول دانشگاه آزاد مشاهده شد، تدوین سند تحول بود که اقدامی فناورانه است. بخش‌های مختلفی که در سند آمده است، می‌تواند الگویی برای تمام دانشگاه‌ها و سیستم آموزش عالی کشور باشد.
کد خبر : 889512

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «روایت تحول» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم وفناوری آنا درباره دستاورد‌های علمی دانشگاه آزاد اظهار کرد: قبل از بازدید از این نمایشگاه از اتفاقات و تحولات مثبت دانشگاه آزاد اطلاع داشتم و اگر کسی می‌خواست مطالب دانشگاه را در یک ساعت به‌صورت فشرده دریافت کند، این نمایشگاه، نمایشگاه مفیدی بود.

توانگر بیان کرد: یکی از جنبه‌هایی که در تحول دانشگاه آزاد شاهد بودیم، تدوین سند تحول بود که اقدامی فناورانه است. به این معنا که بخش‌های مختلفی که در سند آمده است، مانند ارزیابی، سنجش، راهبرد، راهگشا بودن و ... می‌تواند الگویی برای تمام دانشگاه‌ها و سیستم آموزش عالی کشور باشد.

وی افزود: در زمینه بحث‌های اقتصادی و مدیریتی، رویه بودجه‌نویسی دانشگاه آزاد به شکل بودجه‌نویسی عملیاتی است و همان چیزی که ما از دستگاه‌های اجرایی کشور مطالبه می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در دوره‌هایی شاهد نزول دانشجو در سیستم آموزش عالی بودیم که بخش اعظم آن به علت کاهش جمعیت کشور است. با نزول ثبت‌ نام در دانشگاه آزاد  شهریه‌محور بودن آن واحد‌ها زیان‌ده شده بودند، که بعد از به جریان افتادن سند تحول دانشگاه آزاد شیب بین هزینه و درآمد با اتفاقات خوبی که در بخش اقتصادی و تولید دانش افتاد، کمتر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته