دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

احمدی صدر: بسترهای ساماندهی کودکان خیابان را در بهترین شرایط آماده کرده‌ایم

احمدی صدر: بسترهای ساماندهی کودکان خیابان را در بهترین شرایط آماده کرده‌ایم
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به اتفاق تنی چند از معاونین و مدیران این سازمان از مرکز فوریت های خدمات اجتماعی واقع در اتوبان فتح بازدید به عمل آورد.
کد خبر : 888113

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمدی صدر در این حضور، از بخش های مختلف مرکز از جمله غربالگری، اسکن قرنیه، پذیرش، اسکان موقت، بخش های اداری و همچنین گشت های فوریت های حامی شهر و... بازدید کرد و از نزدیک شرایط موجود در مرکز را مورد رصد و ارزیابی قرار داد.

احمدی صدر پس از بازدید از بخش های مختلف مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی سازمان، دقایقی نیز با مددکاران و نمایندگان نهادهای ذیربط در حوزه آسیب های اجتماعی صحبت کرد و نکاتی را برای آنها بازگو نمود.

احمدی صدر ابتدا گفت: سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی طی دو سال گذشته برنامه ریزی های بسیار زیادی را در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان انجام داد و در جلسات مختلف با استفاده از نقطه نظرات گروه های جهادی، NGO ها و کارشناسان این حوزه و با توجه به تجریباتی که در این دو ساله در حوزه آسیب های اجتماعی بدست آورده ، بستر را به بهترین شکل آماده کرده تا آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان کار سرو سامان بگیرد و اگر ساماندهی کودکان کار با همین روش و بسترسازی، اجرای شود قطعا نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت و در مدت زمان کوتاهی اثرات مثبت خود را نشان خواهد داد اما اگر این ساماندهی بر اساس برنامه ریزی ها و فعالیت های صورت گرفته سازمان انجام نشود قطعا یک دور باطل خواهد بود و این چرخه معیوب راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به واسطه فعالیت های موثر سازمان در حوزه آسیب های اجتماعی ، بستر برای حل موضوع کودکان کار و خیابان نسبت به سه دهه گذشته در بهترین شرایط فراهم است.

احمدی صدر سپس به تبیین خط مشی پنج ضلعی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برای حل موضوع کودکان کار و خیابان پرداخت و آن را به شرح زیر اعلام کرد:
۱: فرهنگ سازی عمومی بین مردم جهت برچیده شدن اقتصاد کف خیابان ( در واقع کمک مردم به این کودکان، سوق دادن آنها به سمت آسیب، بزه، سرقت و از بین رفتن عزت و کرامت و شخصیت فعلی و آینده آنهاست)
۲ . برخورد جدی و بازدارنده  با سرشبکه ها و سازماندهی کنندگان و توزیع کنندگان و هدایت کنندگان کودکان به سمت خیابان ها
۳. حضور مشاوران در خیابان ها، مشاوره و تشویق و ترغیب این کودکان به سمت خروج از خیابان و انتقال کودک توسط گشت های ویژه به خانه و اخذ تعهد از خانواده، کودک و ...
۴ . تشویق به اینکه کودکانی که سر چهار راه نروند و در مراکز ۳۷ گانه پویاشهر ثبت نام کنند امکانات تفریحی ورزشی و تحصیلی رایگان و استعدادیابی و ...  خواهند داشت .‌
۵. حمایت ویژه از خانواده این کودکان و در صورت نیاز معرفی آنها به سازمان‌ها و نهادها از جمله کمیته امداد، بهزیستی، حقوقی و قضایی، مشاورین و ...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته