دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1402 - 09:01

مولدسازی ظرفیت‌های دانشگاه در راستای ایجاد درآمد‌های پایدار

مولدسازی ظرفیت‌های دانشگاه در راستای ایجاد درآمد‌های پایدار
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای افق فعالیت دانشگاه درصدد مولدسازی ظرفیت‌ها هستیم تا با تلفیق این ظرفیت‌ها از سرمایه‌های راکد، درآمد‌های پایدار و عام‌المنفعه برای دانشگاه و استان ایجاد شود.
کد خبر : 887149

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشستی با کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان واحد بوشهر با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها سه ماه گذشته دانشگاه اظهار کرد: از این پس بنا براین است تا دوشنبه‌های هر ماه در مجمعی عمومی گزارش اقدامات به ارکان دانشگاه ارائه شود و با اطلاع‌رسانی از نقد سازنده و ارائه راهکار‌های همکاران و دانشجویان بهره گرفته شود.

وی عنوان کرد: در برنامه‌های تدوین‌شده برای افق فعالیت دانشگاه درصدد مولدسازی ظرفیت‌ها هستیم تا با تلفیق این ظرفیت‌ها در بخش‌های گردشگری، صنعتی، تولیدی استان از سرمایه‌های راکد، درآمد‌های پایدار و عام‌المنفعه برای دانشگاه و استان ایجاد شود. استان بوشهر در طرح ناحیه بندی به‌عنوان یک دانشگاه و در سه ناحیه مشغول به فعالیت است و با دور شدن نگاه بخشی و منطقه‌ای، نتایج حاصل از فعالیت‌ها در هر ناحیه استان در کل استان اثرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه به‌واسطه ظرفیت‌هایی، مانند دریا و نوار ساحلی، صنعت نفت و گاز، نخیلات و برخی معادن موجود، می‌توان طرح‌های مناسب درآمدزایی را اجرایی کرد، توضیح داد: یکی از اقدامات مناسب که با جدیت و سرعت در حال انجام است، طرح گردشگری در زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه و آزمایشگاه بتن همکار استاندارد بوده که ثمرات خوبی برای دانشگاه و استان به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه از طریق جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح‌ها به دنبال منفعت بخشی به همکاران هستیم.

رازقی با تأکید بر اینکه کار‌ها در مسیر ریل‌گذاری شده در حال انجام است بر حضور و حمایت همه ارکان دانشگاه تأکید و افزود: تعامل و همراهی، زمان رسیدن به نتیجه را کمتر و باعث ایجاد نتایج سودمندتری خواهد شد.

وی درباره طرح مسکن کارکنان گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که با رویکرد مناسب مسئولان شهری و انعقاد تفاهم‌نامه، به‌زودی وارد فاز اجرایی خواهیم شد. در این تفاهم تعیین شد بخش مورد نیاز مجتمع عالیشهر برای دانشگاه مجزا و ۱۲۰ هکتار باقی مانده توسط مهندسان مشاور و طراحی شرکت عمران عالیشهر مورد بررسی قرار گیرد و زمین‌ها به‌صورت پلاک بندی تجاری، مسکونی، خیابان، فضای سبز و ... برای الحاق به شهر تعیین شود.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر درباره ایجاد رشته‌های جدید تحصیلی و تقویت برخی رشته‌ها، تشریح کرد: رشته‌های جدید بر اساس نیاز، ظرفیت و آمایش استان در حال ایجاد است. با تکمیل تجهیزات رشته‌های پزشکی از بهمن شاهد ورود دانشجویان جدید رشته پرستاری در دانشگاه هستیم. ضمن اینکه باید پذیرفت که هرم هیئت علمی استان نیاز به تقویت دارد با تدابیر سازمان در این باره ازجمله هیئت علمی وابسته به دنبال رفع آن خواهیم بود.

رازقی با تأکید بر اینکه در این جلسات نباید تنها به دنبال نقد بود؛ بلکه نقد همراه با راهکار سازنده است، مطرح کرد: ترجیح منافع عمومی بر منافع فردی یک تفکری است که قطعاً برای شخص سودمند خواهد بود. استان بوشهر در برنامه‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد در همین مدت، شاهد حضور مدیران ارشد سازمان در استان و برگزاری جلسات با مسئولان استان بودیم که نشان از این توجه و دلگرمی برای ارکان دانشگاه است.

 وی با بیان اینکه در برخی موارد شاهد رکود و سکون در فعالیت‌های دانشگاه استان هستیم که زیبنده نیست، ادامه داد: حرکت جدید دانشگاه، نیازمند تیم مدیریتی و اجرایی قوی دارد که امید است همه همکاران با پرهیز از حواشی، در تحقق اهداف یاری‌رسان دانشگاه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته