دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار با دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه 11 مطرح شد؛

طلایی: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به محلات واگذار می شود

در دیدار نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با دبیران شورایاری‌ها و مدیران محلات 17 گانه منطقه 11، بر لزوم واگذار و انجام امور به مدیریت محله تأکید شد
کد خبر : 88613

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با شورایاران و مدیران محلات این منطقه ضمن تأکید بر اهمیت محله محوری و واگذاری امور مردم شهروندان و نیروهای محله‌ای، احصاء نیازها و رفع دغدغه‌های فرهنگی، شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های محلی را برای ارتقای سبک زندگی در شهر تهران ضروری دانست.


وی با بیان اینکه بنا داریم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به محلات واگذار شود، گفت: فلسفه اصلی تشکیل مدیریت محله نیز بر همین اساس بوده است و با جدیت پیگیر رفع مشکلات و اصلاح آیین نامه‌ها و شیوه‌های اجرایی هستیم.


به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سرای محله یک نهاد خود گردان ،غیر انتفاعی و غیر وابسته است که با کار داوطلبانه عام المنفعه توسط شهروندان محله‌ای اداره می‌شود. اما فعالیت‌های فعلی با کار داوطلبانه در تعارض است و حجم فعالیت‌های هر خانه در سرای محلات بر اساس نیاز محله باید برنامه‌ریزی و با کمک افراد داوطلب محلی انجام شود.


طلایی تأکید کرد : اعتبار ،وجاهت، شأنیت و آبروی ما در گرو این است که مدافع و پیگیر حقوق مردم باشیم. باید تلاش کنیم سیستم را پالایش کرده و آسیب‌ها را از آن دور کنیم تا این نهاد اجتماعی مقدس با ظرفیت مردم براساس منویات رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره)مبنی بر واگذاری کار مردم به خودشان، فعالیت کند.


رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها خاطر نشان کرد که با انجام اصلاحات مورد نیاز در ساختار، وظایف، شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌ها موانع کارها برداشته می‌شود و برای تمام محلات 354 گانه شهر تهران یک سرای محله تشکیل خواهد شد تا به اقتضای نیازهای محله‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی ،اجتماعی و ... فعالیت کند.


وی همچنین یادآور شد که برابر آیین نامه انتخابات شوراهای محلی اعضای شورا باید ترکیبی از نمایندگان محلات و اقشار و اصناف مختلف از جمله مسجد ،بسیج، تشکل های فرهنگی ، آموزش و پرورش، نخبگان، بانوان، جوانان و ... باشند تا به مدیریت یکپارچه محلی دست یابیم. چرا که فلسفه کار ما متفاوت با دیگر نهادهای محلی است و ما موضوع زندگی مردم را داریم و نقش مسجد و بسیج و ...تعریف شده است و با تلفیق این نقش ها مدیریت محله شکل می‌گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محلات منطقه 11
ارسال نظر
هلدینگ شایسته