دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با ابلاغ دستورالعملی؛

جزئیات تأسیس و نحوه فعالیت کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

جزئیات تأسیس و نحوه فعالیت کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد
دستورالعمل تأسیس و نحوه فعالیت کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.
کد خبر : 885266

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد قربانی گلشن‌آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «تأسیس و نحوه فعالیت کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحد‌های ویژه ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است: کانون‌ها متعهدند ضمن رعایت کرامت انسان‌ها و اخلاص در عمل، با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مؤثر و ماندگار، جامعه دانش‌آموزی و دانشگاهی را به سمت‌وسوی سازندگی، رشد و بالندگی در همه زمینه‌ها سوق دهند.

براساس بند‌های این دستورالعمل؛ زمینه‌های فعالیت کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های «آموزشی و پژوهشی»، «نوآوری و فناوری»، «فرهنگی‌اجتماعی و تربیت‌بدنی» و «بهداشت و سلامت» است.

همچنین «تقویت ابعاد معنوی و معرفتی و بالا بردن روحیه انفاق و رشد فردی و جمعی مدارس و دانشگاهیان»، «شناسایی ظرفیت‌های خیریه‌ای در راستای رفع نیاز‌های جامعه دانش‌آموزی، دانشجویی، کارکنان و اعضای هیئت‌علمی»، «سازمان‌دهی و تعمیق فعالیت‌های اعضای کانون»، «شناسایی استعداد‌ها و رفع نیاز‌ها و موانع رشد آن‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها»، «افزایش آگاهی از فرهنگ امور خیر در مدرسه، دانشگاه و در میان خانواده‌ها»، «ایجاد شورونشاط بین همکاران و دانشجویان از طریق انجام فعالیت‌های مرتبط با امور خیر و نیکوکاری» و... ازجمله اهداف تأسیس کانون‌های نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی بیان شده است.

این دستورالعمل که به تفصیل در اختیار واحد‌های دانشگاهی قرار گرفته، شامل موارد دیگری ازجمله خط مشی و شرح وظایف کانون، ارکان کانون، عضویت اعضا و روش انتخاب و نحوه فعالیت و اداره کانون، منابع مالی و... می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته