دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رقابت میان شیائومی و هوآوی بالا گرفت

رقابت میان شیائومی و هوآوی بالا گرفت
یک از مدیران ارشد هواوی ادعا کرد شرکت‌ شیائومی به‌حق ثبت اختراع احترام نمی‌گذارد.
کد خبر : 884627

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند شیائومی روز سه‌شنبه اعلام کرد: یک از مدیران  ارشد هواوی ادعا کرد شرکت‌ رقیب آن‌ها یعنی شیائومی به‌طور کامل به‌حق ثبت اختراع احترام نمی‌گذارند.

یو چنگ دونگ که مدیریت محصولات مصرفی و کسب‌وکارهای هوآوی را بر عهده دارد گفت: هفته گذشته در جریان شکایت از نقض حق ثبت اختراع در یکی از رویدادهای این شرکت، به فناوری « استخوان اژد‌ها» (dragon bone) اشاره کرد.

اگرچه او به نام شیائومی اشاره‌ای نکرد اما شیائومی در زمان عرضه نسخه جدید گوشی تاشوی خود یعنی «شیائومی می‌میکس فولد ۳» از این فناوری  استفاده کرد.

اما شیائومی این اتهام را بی‌پاسخ نگذاشت و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از «یو چنگ دونگ» می‌خواهیم که از استاندارد‌های پایه علمی و دقیق  پیروی کند و از انتقاد ناعادلانه علیه رقبا و گمراه کردن مردم دست بردارد.

این گزارش می‌افزاید که حق ثبت اختراع این شرکت در مقایسه با حق ثبت اختراع مورداشاره «یو»، مؤلفه‌های بیشتری دارد چرا که حق ثبت اختراع مورد اشاره «یو» تا ژوئن ۲۰۲۱ ، یعنی چند ماه پس از اعلام عمومی شیائومی در مورد فناوری استخوان اژد‌ها عمومی نشده است. هوآوی بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

این اتفاق در بحبوحه رقابت شدید در بازار گوشی‌های هوشمند چین رخ می‌دهد و هر دو شرکت اخیراً تلاش‌های خود را در بخش رده‌بالا دو برابر کرده‌اند. پیش‌ازاین شیائومی و هواوی  با یکدیگر نزاع داشتند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته