دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علم‌الهدی: نظام اسلامی ستون فقرات مقاومت است

علم‌الهدی: نظام اسلامی ستون فقرات مقاومت است
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تقریب مذاهب اسلامی گفت: ستون فقرات مقاومت نظام اسلامی است با افتخار حمایت خودمان را از نیروهای مقاومت اعلام می‌کنیم.
کد خبر : 883049

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تقریب مذاهب اسلامی در آیین تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در جهان اسلام امروز مهم‌ترین موضوع اسلام مسئله غزه و طوفان الاقصی بوده، اولویت نخست جهان اسلام طوفان الاقصی است. در سال گذشته چنین ایامی در اغتشاشاتی که در کشور رخ داد مسئولان کشور را غافلگیر کرده بود ریشه‌های این اغتشاشات سر از اسرائیل درآورد.

وی ادامه داد: دشمن یهود همه رسانه‌های خارجی که آتش بیار معرکه بودند کشور را تا مرحله بحران شدید پیش بردند؛ اما جمهوری اسلامی کشوری نیست که با این باد‌ها بلرزد؛ اما بالاخره آسیب زدند آسیب به فرهنگ، آسیب به قشر معنوی جامعه، دختران و پسران را آوردند به خیابان‌ها و مواجه کردند با خیلی از مسائل. امروز خود غافلگیر شدند این تودهنی محکمی بود برای آنها. جنگ‌های نیابتی را دشمن به ما آموخت داعش را آنها به وجود آوردند؛ اکنون ایران در صحنه جنگ نمی‌جنگد؛ اما به نیابت از ایران حماس و حزب‌الله می‌جنگد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: ستون فقرات مقاومت نظام اسلامی است با افتخار حمایت خود را از نیروهای مقاومت اعلام می‌کنیم. آنگاه که آمریکا اسرائیل را حمایت می‌کند نتوانستیم و بضاعت کافی نداشتیم؛ اما ایستادیم و به این ایستادگی افتخار می‌کنیم امروز نیرو‌های مقاومت حماسه‌هایی را در عرصه جهانی آفریند که دشمن وادار به اعتراف شده اعتراف به ضعف و زبونی، اعتراف به پیروزی‌های جمهوری اسلامی. شما می‌خواستید جمهوری اسلامی را در انزوا قرار دهید امروز ایران اسلامی در متن و تیتر خبر‌های دنیاست مقاومت در تیتر است. 

علم‌الهدی گفت: دشمنان آرزوی نابودی ما را داشتند امروز با دست خود گور خود را کندند. جنگ را شما آغاز کردید؛ اما مقاومت ایستادگی می‌کند و در این ایستادگی موفق استا. اشتباه دوم آغاز دوباره بود آتش‌بس برای شما شاید یک مرحله تنفس یا مرحله نجات بود دوباره شروع‌کننده جنگ هستید. امروز نیرو‌هایی که تا چند سال قبل با سنگ با اسرائیلی‌ها مبارزه می‌کردند، موشک دارند به برکت انقلاب اسلامی بوده؛ این نظام به برکت نیرو‌های جوان و هوشمند سرش را بالا گرفته و در دنیا پرچم اسلام را به اهتزاز درآورده است.

وی بیان کرد: مسئله غزه و طوفان الاقصی تمام ملت‌های مسلمانان را متحد کرد حتی غیرمسلمانان را به صحنه آورد و پشتیبان مسلمانان قرار داد. نقاب از چهره صهیونیست و یهود کنار زده  شد و نظام کودک کش که بر غیرنظامیان بمب می‌ریزد و از کشته‌های آنها کشته می‌سازد را در دنیا معرفی کرد. این‌ها تلاش کرده بودند در گذشته به‌وسیله داعش چهره اسلام را خشن و چهره پیامبر را خشن معرفی کنند در حالی که دین اسلام دین صلح و آرامش است در حالی که امروز چهره کریه خودشان در مقابل چشمان جهانیان عیان شد. امیدواریم زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود(عج) و دولت جهانی موعود باشیم.

دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان در اوج بحران ثبات داشتند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری استان سیستان و بلوچستان نیز عنوان کرد: شاخص‌ها در سه مؤلفه اعتماد، رضایت و امید در این استان رو به رشد است.

رضا شریفی اضافه کرد: در بعضی از محور‌های استان از شمال تا جنوب، پنج کارگاه انتقال آب دریای عمان، احداث جاده، فیبر نوری، راه‌آهن و گاز فعال است و در هیچ مقطعی این حجم از کار به‌طور هم‌زمان در سطح استان انجام نشده است. در کلانشهر زاهدان پروژه‌های بزرگی در حال اجراست. تغییر چهره استان بدون مشارکت دانشگاه‌ها حل‌شدنی نیست مشروط بر اینکه دانشگاه‌ها دانشگاه حل مسئله باشد دانشگاه تولید ثروت و کارآفرین باشند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید محور و پیشران توسعه باشند، تشریح کرد: دانشگاه باید سهم خود را در جبران عقب‌ماندگی‌ها و توسعه استان ایفا کند. دانشگاه‌های استان در اوج بحران‌ها ثبات داشتند و هیجانات سال گذشته با همکاری دانشگاه‌ها، نخبگان و علما مدیریت شد. مسئولان نیز باید نگاه دانش‌بنیان به پدیده‌ها و پروژه‌ها داشته باشند و از دانشگاه‌ها در جریان توسعه استان بیشتر استفاده شود. نکته مهم این است که همچنان به‌عنوان اولویت به آن نگاه می‌کنیم تا این استان همچنان به‌عنوان اولویت دولت بماند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تبیین کرد: مسائل قومی و مذهبی در مدیریت دستگاه‌ها مانع پیشرفت است و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

شریفی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان، بیان کرد: سواحل مکران، معادن و بسیاری از ظرفیت‌های استان از کل منابع نفتی بعضی استان‌ها و حتی کشور بیشتر است؛ اما این ظرفیت‌ها باید بالفعل شود.

تبدیل دانشگاه پژوهش محور به دانشگاه حل مسئله

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این استان متشکل از ۶ واحد دانشگاهی دو مرکز آموزشی است. اکنون ۳۲ هزار دانشجو انتخاب واحد انجام داده‌اند نسبت به سال گذشته که ۳۳ هزار دانشجو انتخاب واحد کردند افت اندکی داریم که علت آن این است که در سال جاری برخی رشته‌ها که پذیرش زیادی در سال گذشته داشتیم کنترل شده و پذیرش دانشگاه که ۱۷ هزار اعلام شده بود امسال به ۱۳ هزار رسید و ۵ هزار کاهش داشتیم.

مسعود اکبری‌زاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای شکل گیریش آموزش محور و به تدریج به سمت پژوهش محور هدایت شد با ورود دکتر طهرانچی دانشگاه پژوهش محور به دانشگاه جدیدی که دانشگاه حل مسئله است وارد شده و با تبین شکل دادن بخش‌نامه‌ها آیین‌نامه‌ها و سند تحول و تعالی دانشگاه همگام شدن با جامعه صنعت گام برداشته که استان سیستان و بلوچستان در سالیان گذشته همگام استان‌های پیشرو نتوانست گام بردارد. در شهر‌های مختلف دانشجو گرفتیم و جزء دانشگاه بهره‌مند از دانشجو هستیم و در راستای فعالیت‌های مهارتی فعالیت‌های نوآوری فعالیت‌های اشتغال‌زایی کمتر توانستیم قدم برداریم.

علم‌الهدی: نظام اسلامی ستون فقرات مقاومت است

وی توضیح داد: برای دانشگاه سه دسته کوتاه‌مدت، میان بازه و بلندمدت برنامه‌ریزی کردیم و با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در راستای پرداخت حقوق داشتیم در کل استان محور فعالیت‌های استان دانشجو و هرچه آمار دانشجو کاهش پیدا کند میزان دریافتی کاهش پیدا می‌کند، پرداخت‌ها دچار مشکل شده و در کل استان افزایشی بوده؛ اما واحد زاهدان به‌عنوان قلب تپنده استان کاهش شدید دانشجو مواجه شد که راه‌اندازی ۲۶ پردیس بود. با برنامه‌ریزی انجام شده آمار دانشجو امروز بالاترین آمار ۶ سال گذشته را به دست آورده و حدود ۹ هزار و ۲۰۰ دانشجو انتخاب واحد کردند.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان حدود ۱۸۰ نیروی مازاد داشت تعدادی از همکارانی بر اساس بخش‌نامه دانشگاه بازنشست شدند بسیاری از کارکنان و هیئت علمی انتقالی به واحد‌های دیگر گرفتند این آمار امروز به ۹۸ نفر کاهش پیدا کرده؛ اما کافی نیست. امیدواریم با توجه به اینکه دانشگاه آزاد برخاسته از جامعه بوده  یکی از نهاد‌های انقلابی و درآمدش هم از شهریه است به کمک مسئولان مشکلات آن به‌گونه‌ای رفع شود.

اکبری‌زاده بیان کرد: گام‌های کوتاه‌مدت تکمیل ساختمان‌ها، اجاره دادن ساختمان‌ها به بخش‌های دولتی و خصوصی، راه‌اندازی برخی طرح‌های زودبازده بود که تأثیرگذار بود و توانستیم اضافه‌کار کارکنان را برگردانیم و حق مسئولیت کارکنان که ۸۰ درصد پرداخت می‌شد کامل پرداخت کنیم در کنار آن برنامه‌های میان‌مدت را راه‌اندازی کردیم. آزمایشگاه و کارگاه‌های مرکزی را اجاره دادیم. راه‌اندازی دو آزمایشگاه و کارگاه را برای دریافت ایزو ۷۰۲۵ که کار‌های نهایی آن در حال انجام است.

وی تبیین کرد: برنامه میان‌مدت طرح‌های اقتصادی بود که شامل راه‌اندازی غذای بیرون بر و راه‌اندازی تالار هتل در طبقه دوم سلف‌سرویس تبدیل گلخانه به عرضه محصولات زینتی و ساخت گلخانه جدید واگذاری کلینیک به بخش خصوصی و همچنین اصلاح شیوه هتل که درآمد‌های خوبی برای دانشگاه داشت و درآمد‌های غیر شهریه پارسال نسبت به سال قبلش دو برابر شد. در زمینه پژوهشی پنج همایش برگزار شد،  سه همایش در دست اجرا داریم. مرکز رشد این دانشگاه ارتقا پیدا کرده و ۲۶ واحد فناور و صنایع خلاق در آن داریم. معرفی مأموریت محور کاشت، گیاهان دارویی و میوه‌های گرمسیری از سازمان مرکزی گرفتیم.

سهم ۴۰ درصدی دانشگاه آزاد در تحصیل دانشجویان کشور

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۶۱ تأسیس‌ شده و اکنون بیش از ۳۰هزار دانشجو دارد درصد بسیار زیادی از دانشجویان استان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیلند. دانشگاه یک برنامه سند عالی راهبردی دارد که به‌صورت پنج ساله نوشته شده و خط‌مشی دانشگاه مشخص است. دانشگاهی که اکنون ۴۰ درصد دانشجویان کشور را مشغول به تحصیل دارد قطعاً نقش بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد.

علم‌الهدی: نظام اسلامی ستون فقرات مقاومت است

کامبیز نرماشیری تأکید کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت سیار زیادی است. با توجه به سند آمایش که در دسترس است برای دانشگاه آزاد اسلامی و برای استان توسعه بسیار خوبی رو در جنوب استان داریم. در بحث سواحل مکران دانشگاه باید حتماً سهیم شود. طرح‌های پتروشیمی در فولاد در شیلات با ظرفیت معدنی که در استان وجود دارد دانشگاه قطعاً می‌تواند مؤثر باشد دانشگاه باید به سمت مهارتی و کارآفرینی برود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار دانشجو داریم و ۳۰ هزار خانواده مرتبط با دانشگاه هستند اینها می‌توانند هر کدام ظرفیتی خیلی بزرگ باشند. اعضای هیئت علمی، دانشجو، کارکنان داریم که همه اینها سفیران دانشگاه آزاد هستند و می‌توانند به توسعه دانشگاه کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته