دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک نشست خبری عنوان شد؛

برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت در ۴ مرحله/ محله ویژه غزه در تهران ایجاد می‌شود

برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت در ۴ مرحله  محله ویژه غزه در تهران ایجاد می‌شود
«کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت» توسط سپاه محمد رسول الله(ص) و با مشارکت استانداری تهران و شهرداری این کلانشهر برگزار می‌شود.
کد خبر : 882859

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا نشست خبری کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت صبح امروز دوشنبه در استانداری تهران برگزار شد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری باشکوه این رویداد گفت: دبیری این رویداد بزرگ و ملی با سپاه محمد رسول‌الله (ص) است که با اقدامات خوب و متکثر دبیرخانه در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با ابعاد مختلف و اثرگذار در جامعه روبرو هستیم و دوستان به یک نقطه قابل ارائه رسیدند. بُعد فرهنگی این اقدامات نسبت به سایر برنامه‌ها پویاتر و گویاتر است، چون زبان فرهنگ و هنر به عنوان یک ابزار مهم در تشریح واقعیت‌ها است و در این بخش شاهد یک تلاش وصف ناپذیر بودیم. در این میان تهیه فیلم‌های مختلف، سمفونی اختصاصی برای کنگره، تهیه سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های اختصاصی، انواع و اقسام انتشار دست‌نوشته‌ها و دلنوشته‌های شهدا هم در دستور کار است که در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: تلاش شهرداری تهران نیز در این زمینه چشمگیر بوده و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های داخلی شهر تهران برای این رویداد مهم و اثرگذار استفاده کنیم.

سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله در ادامه این نشست با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد گفت: هدف از برگزاری این رویداد ترویج فرهنگ شهدا و مکتب مقاومت و تحت شعاع قرار دادن پایتخت نسبت به انوار نورانی شهدای عزیز است. در این کنگره مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و بخش‌های نیرو‌های مسلح، صداوسیما و شهرداری وجود دارد و یک رویداد بزرگ با مشارکت همگانی است. این رویداد با مشارکت تمام شهروندان پایتخت خواهد بود.

برگزاری کنگره ملی ۲۴هزار شهید پایتخت در ۴ مرحله/محله ویژه غزه در تهران ایجاد می‌شود

طراحی ۴ مرحله برای برگزاری یک کنگره ملی

دبیر کنگره ملی ۲۴هزار شهید پایتخت اضافه کرد: از امروز کار‌ها در قالب چهار مرحله انجام می‌شود و به ترتیب به نقطه اوج کنگره می‌رسیم. مرحله اول که از امروز آغاز می‌شود، اطلاع رسانی و آشنایی شهروندان عزیز با همه ابعاد فرهنگ ایثار و جهاد و شجاعت شهدای پایتخت با تاکید بر آشنایی دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها با مکتب و مسیر و راه شهدا است. مرحله دوم از بیست تا سی دی ماه خواهد بود که با همکاری همه کمیته‌ها، دستگاه‌ها، ادارات و نهاد‌های فرهنگی در سطح تهران شاهد فضاسازی شهری خواهیم بود. از کوچه‌ها تا معابر اصلی و تمام اماکن عبوری و تجمعی در پایتخت در ذیل این طرح قرار دارد. برنامه‌های فرهنگی مثل رونمایی از سمفونی کنگره و بزرگترین رزمایش کمک مومنانه نیز در این ایام برگزار می‌شود. در این طرح ۱۲۴ هزار کمک مومنانه، هزار و ۲۴ جهیزیه، ۲۴ هزار بسته لوازم تحریر در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دیگر مراحل این رویداد ادامه داد: مرحله سوم از دوم تا دوازدهم بهمن اجرای بخش فرهنگی است و در شهر اتفاقات هنری قابل توجهی رخ می‌دهد. این مقطعی است که یک مشارکت همگانی تحت عنوان تهران شهر شهدا خواهیم داشت. چهارمین مرحله کنگره فعالیت تمام کمیته هاست، به عبارتی اوج گیری تمام فعالیت هاست که از روز سیزدهم بهم ماه آغاز می‌شود و به صورت دائم ادامه خواهد داشت. به این ترتیب همه آثار هنری رونمایی می‌شود و تمام بسته‌های هنری عرضه می‌شود و تمام تولیدات مثل سریال و نماهنگ و... ادامه پیدا می‌کند و کنگره به طور دائمی کار خود را دنبال می‌کند.

 ۳ محور اصلی برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت

سردار حسن‌زاده افزود: کنگره ملی شهدای پایتخت سه محور اصلی را دنبال می‌کند، یک توجه به تولیدات و اجرای برنامه‌های هنری است. دوم تاکید بر تولید برنامه متناسب با نونهالان، نوجوانان و جوانان و سوم بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای مثل رسانه ملی، فضای مجازی با همکاری تمام شهروندان عزیز تهرانی. امیدوارم شاهد برگزاری اجلاسیه‌ای اثربخش در سطح تهران باشیم.

سردار: ما تعداد قابل توجهی از شهدای مان شهدای ادیان توحیدی هستند. در سال‌های اخیر دو یادواره شهدای ادیان توحیدی برگزار شده و در این رویداد جدید هم یاد و خاطره شهدای ادیان توحیدی زنده نگه داشته می‌شود.

در ادامه این نشست مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: در زمینه زیباسازی شهر از جملات ناب شهدا در اکران‌های شهری پایتخت استفاده می‌کنیم. از تمام ظرفیت‌های تبلیغی و فضاسازی شهر برای معرفی دیدگاه‌ها و بیانات و جملات خاص شهدا در خدمت ستاد کنگره قرار می‌گیرد. ما محل‌های ترور، بمب‌گذاری و محلاتی که شهید دادیم را تبدیل به مکان رویداد می‌کنیم.

وی افزود: پژوهش کاملی توسط سازمان زیباسازی انجام شده و المان و تندیس‌هایی در این مکان رویداد‌ها رونمایی می‌شود. محلاتی برای هنرمندان، بانوان، کودکان و... تدارک دیده شده. محله مقاومت در حال طراحی است که باتوجه به شرایط جامعه و جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونسیتی، محله‌ای ویژه غزه طراحی می‌شود. بازار‌هایی با محصولات مرتبط با شهدای دفاع مقدس تدارک دیده شده و تلاش داریم شهر شهدا را عملی کنیم و در آنجا هر شب خاطره گویی با حضور راویان دفاع مقدس خواهیم داشت.

زیبایی‌نژاد اضافه کرد: یادواره‌های شهدای منطقه‌ای هم در حال اجراست و تعدادی از مناطق تا به امروز این طرح را اجرا کردند. در سال‌های گذشته این طرح در تعداد کمی از مناطق انجام می‌شد اما با همکاری دبیرخانه رویداد هر منطقه یادواره شهدای خود را برنامه‌ریزی کرده و در حال برگزاری است. ما یک استودیو خوب نیز را در شهر شهدا برای شبکه پنج در نظر گرفتیم و از آنجا اخبار و برنامه‌هایی که اجرا می‌شود را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

سردار حسن‌زاده در پایان نشست عنوان کرد: تنوع شهدا هم در اقشار هم در مسولیت ها جالب توجه است. نمایندگان مجلس، دانش آموزان، پزشکان شهید، اتش نشانان شهید، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای منا و این تنوع را نشان می دهد و نشان میدهد رویداد همه جانبه ای را در آینده شاهد هستیم. امروز اثر مراسم وداع با ۷ شهید تازه تفحص شده و دو شهید از شهدای اخیر در سوریه در میدان امام حسین برگزار می شود.

برگزاری کنگره ملی ۲۴هزار شهید پایتخت در ۴ مرحله/محله ویژه غزه در تهران ایجاد می‌شود

در پایان این نشست از تمبر کنگره به صورت رسمی رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته