دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1402 - 09:13
آینده نزدیک؛

دفتر مشترک دانشگاه آزاد شهرقدس و صنعت راه‌اندازی می‌شود

دفتر مشترک دانشگاه آزاد شهرقدس و صنعت راه‌اندازی می‌شود
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس عنوان کرد: مقرر شد آینده نزدیک یک دفتر مشترک بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود تا برای رفع چالش‌ها، معضلات فقدان نیروی کار ماهر و توسعه سرمایه انسانی در بخش صنعت به نتایج مناسبی برسیم.
کد خبر : 882606

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در نشست هم‌اندیشی با صاحبان صنایع با هدف توسعه، گسترش آموزش و بهره‌برداری از سرمایه‌های انسانی و ایجاد ارتباط پایدار با صاحبان صنایع در راستای اجرای طرح پویش که درمحل سالن علوم پایه این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارد و تلاش داریم در راستای پیشرفت دانشجویان در مسیر تحصیل و اشتغال براساس سند تحولی دنبال انجام فعالیت‌ها و مأموریت‌هایی باشیم تا مسائل جامعه صنفی کشور را ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: در شهرقدس صنعتگران بسیار فعالی داریم که در حوزه‌های مختلف ازجمله معدن، قطعات خودرو، حوزه پوشاک، صنایع غذایی، اصناف و سایر بخش‌ها ارتباط پایداری را بین صنعت و دانشگاه برقرار کرده‌ایم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با تأکید بر ضرورت ایجاد ارتباط با صنایع به‌منظور تأمین سرمایه انسانی موردنیاز صنعت و جامعه در دانشگاه در راستای مدیریت شهری عنوان کرد: در این دانشگاه عزم جدی برای ارتباط بین دانشگاه، صنعت و مدیریت شهری وجود دارد تا پایدار‌تر شوند، بنابراین امروز شاهد حضور صنایع مختلف این شهرستان با هدف امیدآفرینی بودیم تا بدون توجه به رسانه‌های معاند در دانشگاه، حضور داشته و برنامه برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت را برنامه‌ریزی کردیم.

افشاری یادآور شد: براساس رشته‌های تحصیلی، دانشجویانی که در مقاطع مختلف قرار گرفتند، توسط استادان فعال در مسیر مهارت‌آموزی صنایع قرار می‌گیرند تا دانشجویان بتوانند مهارت‌های مختلف را در صنایع کسب کنند و در نهایت این مهارت‌ها برای دانشجویان در این صنایع تبدیل به اشتغال شود.

وی متذکر شد: در تمامی کشور‌های پیشرفته و صنعتی جهان، نیروی کار کاردان و کارشناس مهارتی برای شرکت‌ها و صنایع متخصص بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: همچنین مقرر شد یک دفتر مشترک بین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم تا برای رفع چالش‌ها، معضلات فقدان نیروی کار ماهر و توسعه سرمایه انسانی در بخش صنعت به نتایج و علاوه برآن نمایشگاه صدرا را ایجاد کنیم.

افشاری اضافه کرد: نمایشگاه صدرا ارتباط صنعت با دانشگاه و راه اشتغال را هموار می‌کند که صنعتگران به نمایش دستاوردهای خود برای دانشگاه، سطح شهر و منطقه می‌پردازند و دانشجویانی که می‌خواهند براساس نیاز‌های اشتغال صنایع در این حوزه‌ها فعال شوند می‌توانند در این رویداد ارتباط با صنعتگران را ایجاد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته