دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مطالبات رهبری در حوزه تهاجم فرهنگی؛

ردّ پای اختاپوس «نفوذ» در استحاله فرهنگی

ردّ پای اختاپوس «نفوذ» در استحاله فرهنگی
«استحاله فرهنگی» از مهم‌ترین اهداف دشمن برای براندازی نظام است؛ زیرا اگر دشمن بتواند از نظر فکری در میان افراد به ویژه مسئولان نفوذ کند و آن‌ها را به نقطه‌ای برساند که ضدرارزش‌ها جای ارزش‌ها را بگیرد، مهم‌ترین سنگر مقاومت را فتح کرده است.
کد خبر : 881212

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در گزارش‌هایی به بازخوانی مطالبات حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درباره تهاجم فرهنگی پرداخته‌ایم، مطالباتی که بیش از سه دهه است با عناوین «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «غارت فرهنگی»، «قتل‌عام فرهنگی» و «ناتوی فرهنگی» مطرح شده است، به امید آنکه همتی والا برای تحقق این مطالبات وارد میدان شود،‌ در ادامه قسمت پنجم این گزارش را با هم می‌خوانیم:

یکی از مسائل مهمی که در تهاجم فرهنگی به صورت خاص می‌توان در آن انگشت اشاره را به سوی آن گرفت، بحث «نفوذ» است؛ زیرا نفوذ فرهنگی خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد که طیف وسیعی از خطرات را در عرصه‌های مختلف شامل می‌شود:

هویتی که تغییر می‌کند

تغییر هویت یا توهم تغییر هویت در فکر و ذهن مردم از اهداف نفوذ فرهنگی است که دشمن برای این تغییر از دو عامل استفاده می‌کند ازجمله اینکه هویت مستقل و موجود را در افراد بی‌ارزش و ناکارآمد نشان می‌دهد، دوم هم هویت جدید و مورد نظرشان را هویتی برتر و به روز مطرح می‌کند تا بتواند به راحتی ذهن افراد را اقناع کند. خب! طبیعی است که بدون نشان دادن و ضعف هویت موجود نمی‌تواند بر هویت جدید تبلیغ کند.

در این زمینه رهبر انقلاب تغییر هویت را از طریق وابسته کردن کشور مطرح می‌کنند و می‌افزایند: «تعریف‌هایی برای پیشرفت و کشور پیشرفته در دنیا معمول است و ما اغلب این‌ها را قبول و رد نمی‌کنیم، مثلاً صنعتی‌شدن و فراصنعتی شدن کشور، شاخص‌هایی است که در دنیا برای یک کشور پیشرفته ذکر می‌کنند و ما این شاخص‌ها رد نمی‌کنیم و قبول داریم، منتها توجه داشته باشید این شاخص‌ها را وقتی که به ما تحویل می‌دهند ـ به ما که تشکیل‌دهنده این شاخص‌ها نیستیم ـ در لابه‌لای آن، چیزهایی است که دیگر آن‌ها جزء شاخص‌های پیشرفت و توسعه نیست؛ چیزهایی را به میان می‌آورند که این صادر کردن فرهنگ مخالف با هویت و شخصیت ملی و میل برای وابسته کردن کشورهاست».(18/8/1385)

اختاپوسی به نام فساد

یکی دیگر از راه‌های نفوذ، مشغول کردن افراد به فساد سبب بازداشتن آن‌ها از ادامه مبارزه و فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب است، حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای در این زمینه می‌گویند: «از توطئه‌های دشمن، توطئه فسادانگیزی است؛ نفوذ در نسل جوان، ایجاد فساد در میان سربازان واقعی اسلام، جوانان را به مسائل فساد برانگیز سرگرم و مشغول کردن(30/5/1370)

خب! اگر فساد باشد، چه اتفاقی در بطن جامعه خواهد افتاد؟ معظم‌له اشاره می‌کنند: «دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط فرهنگ فساد و فحشا سعی می‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد، کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند،‌ یک تهاجم فرهگی بلکه باید گفت یک شبیخون فرهنگی، یک غارت فرهنگی و یک قتل عام فرهنگی است.(22/4/1371)

در این سریع‌ترین راه برای این قتل عام فرهنگی، لاابالی‌کردن جوانان است، رهبر انقلاب می‌فرمایند: « یکی از مهم‌تریم راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیه انقلابی‌گری است در مردم؛ به خصوص در جوان‌ها، سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیه حماسی و انقلابی‌گری او را بکشند و از بین ببرند، جلوی این باید ایستاد. جوان روحیه انقلابی‌گری را باید حفظ کند و مسؤولان کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند.(18/6/1398)

فرهنگی که استحاله می‌شود!

استحاله فکری و فرهنگی را به ضرس قاطع می‌توان از مهم‌ترین هدف دشمن برای براندازی نظام و انقلاب برشمرد. زیرا اگر دشمن بتواند از نظر فکری در میان افراد به ویژه مسؤولان نظام نفوذ کند و نوع تفکر آن‌ها را تغییر دهد و آن‌ها را به نقطه‌ای برساند که ضدرارزش‌ها جای ارزش‌ها را بگیرد، مهم‌ترین سنگر مقاومت در مقابل دشمن را فتح کرده است و بعد از آن نیازی نیست که هزینه‌های هنگفتی پرداخت کند.

رهبر انقلاب که بارها خطر استحاله را هشدار داده‌اند و آن را مساوی با از میان بردن انقلاب دانسته‌اند، می‌فرمایند: «هدف بعدی این بود که اگر براندازی نظام جمهوری اسلامی تحقق پیدا نکند، انقلاب را استحاله کنند؛ یعنی صورت انقلاب باقی بماند، اما باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود. در این زمینه خیلی تلاش کردند، آخرین نمایشنامه آن‌ها که روی صحنه آمد، همین فتنه 88 بود.(15/11/1389)

ادامه دارد...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته