دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر عامل هلال احمر استان تهران به آنا خبر داد؛

توسعه خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان تهران

توسعه خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان تهران
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ خانه هلال در مناطق کم‌برخوردار استان تهران در شهر‌ها و روستا‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و ما در صدد توسعه این مراکز هستیم.
کد خبر : 881174

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ خانه هلال در نقاط مختلف استان تهران در شهر‌ها و روستا‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: اساس شکل گیری خانه‌های هلال از ابتدا ارائه خدمات به اقشار محروم در جامعه و به ویژه در نقاط محروم و کم برخوردار بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر نقاط کم برخوردار در شهر‌های استان تهران، این مراکز را در روستا‌ها هم توسعه خواهیم داد و جامعه هدف بیشتری را تحت حمایت قرار می‌دهیم.

فتحی در ادامه یادآور شد: تلاش ما بر این بوده است که خانه‌های هلال در زمان وقوع حوادث مکان‌هایی باشند که به مردم حادثه دیده خدمات مورد نیاز را ارائه بدهند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر این است که بتوانند به بهبود معیشت افراد کم برخوردار و محروم کمک کنند و پلی بین نیازمندان و توانمندان باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران تأکید کرد: آن بخش از اقداماتی که ما برای ارائه خدمات به نیازمندان انجام می‌دهیم با کاری که مدیران خیریه‌ها انجام می‌دهند، تا حد زیادی هم‌پوشانی دارد و در حال حاضر هم تعامل بسیار خوبی بین خانه‌های هلال و مراکز خیریه که افراد ضعیف و کم برخوردار را تحت پوشش خود دارند، وجود دارد.

فتحی اضافه کرد: اعضای خانه‌های هلال را خود مردم و افراد داوطلب تشکیل می‌دهند و این افراد آموزش‌های مورد نیاز برای مواجهه با انواع مخاطرات را فرا می‌گیرند تا در مواقع بروز بحران بتوانند به طور اصولی به سایر حادثه دیدگان کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته