دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین آموزش پزشکی مطرح شد؛

۷۰ درصد شبیه‌ساز‌های آموزشی تولید داخل هستند/ پذیرش دانشجوی پزشکی از ۴۲ کشور جهان

۷۰ درصد شبیه‌ساز‌های آموزشی تولید داخل هستند  پذیرش دانشجوی پزشکی از ۴۲ کشور جهان
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پذیرش دانشجوی پزشکی از ۴۲ کشور دنیا، گفت: ۷۰ درصد شبیه‌ساز‌های آموزشی در داخل تولید می‌شوند.
کد خبر : 880549

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد در افتتاحیه نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری‌های نوین آموزش پزشکی گفت: خیلی دور نیست  ازروز‌هایی که لیسانسه‌های پزشکی از پاکستان، هند و فیلیپین به ایران می‌آمدند و طبابت می‌کردند، اما بعد از چهار دهه تلاش به نقطه‌ای رسیده ایم که در حال حاضر از ۴۲ کشور جهان برای تحصیل در رشته‌های مختلف پزشکی به ایران می‌آیند.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش پزشکی یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، افزود: به یادمان هست صف‌های طولانی را پشت درهای کمیسیون‌های مختلف برای اعزام بیمار به خارج از کشور می ‌ماندیم، اما اکنون شاهد هستیم که شرایط برعکس شده و بیماران خارجی زیادی برای کار‌های تشخیصی و درمانی ایران را انتخاب می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آموزش به ویژه در حوزه پزشکی با ورود تکنولوژی متحول شده و یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت استفاده از فناوری‌های نوین در راستای ارتقاء بهره وری آموزش پزشکی است.

وی گفت: البته در این مسیر چند نکته را نباید فراموش کنیم، اول اینکه این تکنولوژی‌ها جایگزین رابطه استاد و شاگردی نیست بلکه قرار است کمک کننده باشد. دوم اینکه نباید دچار تجهیزات زدگی بشویم بلکه باید این فناوری‌های را در جای مناسب استفاده کنیم و نکته سوم اینکه نحوه استفاده از تکنولوژی‌ها باید آموزش داده شود تا کاربران به خوبی یاد بگیرند که چگونه از آن‌ها استفاده کنند.

باقری فرد ادامه داد: موضوع کاربرد تکنولوژی و فناوری نوین آموزش پزشکی در سنوات قبل یکی از بخش حاشیه‌های کنگره‌ها بوده، اما امروز نخستین رویداد مستقل در این حوزه برگزار می‌شود که این نشانه اهمیت موضوع است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد شبیه ساز‌های آموزشی تولید داخل هستند، افزود: بیش از ۲۰۰ ایده و محصول به دبیرخانه نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری‌های نوین آموزش پزشکی رسیده و امیدوارم با حمایت از ایده‌های برگزیده شاهد شکوفایی بیشتر در این حوزه باشیم.

رضا شروین بدو؛ دبیر علمی نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری‌های نوین آموزش پزشکی نیز گفت: ایده برگزاری این رویداد از یک سال و نیم گذشته مطرح شد و این همایش با هدف گذاری اهمیت به آموزش پزشکی، گفتمان سازی و تشویق جوانان از امروز تا جمعه سوم آذر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های متعددی به این دبیرخانه همایش رسیده، افزود: همه ایده‌ها و محصولات در چند مرحله غربالگری شده اند و در اختتامیه برگزیدگان آن‌ها معرفی می‌شوند.

شروین بدو ادامه داد: با توجه به توسعه کمی و کیفی آموزش پزشکی در کشور، وجود چنین جشنواره‌ای احساس می‌شد تا از فناوران فعال در این حوزه حمایت شود.

دبیر علمی نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری‌های نوین آموزش پزشکی گفت: چهار پنل کاربردی، معرفی محصولات فناورانه، ارائه تجارت برتر کاربران فناوری‌ها و همچنین کارگاه‌های متعدد برای اساتید و دانشجویان از بخش‌های این رویداد سه روزه است.

شروین بدو با اشاره به ثبت نام و شرکت بیش از ۹۰۰ نفر در این رویداد، افزود: آموزش دهندگان، فراگیران، شرکت‌های دانش بنیان و تمام کسانی که در حوزه آموزش پزشکی نقش آفرینی می‌کنند، در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته