دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس کمیته حقوق بشر مجلس:

برای حذف رژیم صهیونیستی از فهرست صلیب سرخ جهانی رایزنی می‌کنیم

برای حذف رژیم صهیونیستی از فهرست صلیب سرخ جهانی رایزنی می‌کنیم
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی از رایزنی این کمیته برای حذف رژیم صهیونیستی از لیست نمایندگی صلیب سرخ جهانی خبر داد.
کد خبر : 877602

به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهره الهیان، رییس کمیته حقوق بشر مجلس، در نشست «واکاوی نقش حقوق بین الملل بشر دوستانه در خصوص فجایع غزه» با اظهار امیدواری در خصوص رسیدن کمک‌های داخلی هلال احمر به مردم غزه گفت: اسراییل هیچ‌گونه حقوق انسانی را برای مردم غزه قایل نیست و رفتار‌هایی نظیر سگ‌گردانی سربازان رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و حمله به کلیسای مسیحیان که باعث مرگ یک زن مسیحی با فرزندان چهارقلوی خود شد، گواه بر این ماجراست.

الهیان با اشاره به سخنان یکی از اعضای جامعه حقوق بین‌الملل درباره عدم اثربخشی مجامع بین‌المللی ادامه داد: به راستی دادگاه‌های بین‌المللی، کنوانسیون حقوق کودک، سازمان ملل چه خاصیتی دارند که در برابر این ظلم‌ها سکوت کرده‌اند؟

رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب کرده‌ایم که به دادستانی کشور اجازه می‌دهد، برای رسیدگی به جرایم رژیم غاصب صهیونیستی دادگاه تشکیل دهد.

الهیان با اشاره به انتشار اعلامیه‌ای در غزه مبنی بر امن بودن مناطق جنوبی آن گفت: رژیم صهیونیستی با کوچ اجباری مردم غزه به جنوب و بمباران این منطقه خواهان نسل‌کشی سراسری این مردم بی دفاع است.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس در خصوص آخرین مکاتبات انجام شده با سازمان صلیب سرخ جهانی گفت: در یک اقدام هماهنگ پیگیر گفتگو با پارلمان‌های دنیا به ویژه کشور مصر در خصوص استقرار پزشکان و امکانات امدادی و درمانی مورد نیاز در مرز رفح برای درمان مجروحان هستیم.

وی گفت: ما در نامه نگاری و رایزنی خود به دنبال حذف رژیم صهیونیستی از لیست نمایندگی صلیب سرخ جهانی بوده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته