دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در واحد علوم و تحقیقات؛

مرکز توان‌افزایی و مهارت‌آموزی در حوزه آموزش کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

مرکز توان‌افزایی و مهارت‌آموزی در حوزه آموزش کشاورزی راه‌اندازی می‌شود
پروانه فعالیت مرکز توان‌افزایی و مهارت‌آموزی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در حوزه آموزش کشاورزی و علوم و فنون به عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات، اعطا شد.
کد خبر : 877224

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروانه فعالیت مرکز توان‌افزایی و مهارت‌آموزی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در حوزه آموزش کشاورزی و علوم و فنون به عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات، اعطا شد.

این پروانه فعالیت از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به وحید زرین‌نیا عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات و پژوهشگر این حوزه اعطا شد.

زرین‌نیا در رابطه با ضرورت راه‌اندازی این مرکز، می‌گوید: مراکز توان‌افزایی و مهارت‎آموزی کشاورزی بستر مناسبی برای ارتقای این مهارت‌ها به افراد علاقه‌مند به کشاورزی و باغبانی است. این مراکز با هدف بهبود عملکرد کشاورزان و افزایش تولید و بهره‌وری در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش دانش و مهارت‌های کشاورزان در زمینه فنی و علمی و ارتقای سطح تولیدات کشاورزی و بهره‌وری در زمینه‌های مختلف مرتبط با کشاورزی از جمله اهدافی است که در این مرکز پیگیری می‌شود، اضافه می‌کند: آموزش روش‌های نوین و مدرن در کشاورزی و استفاده بهینه از فناوری‌های روز دنیا و ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان و افراد مشغول به فعالیت در حوزه کشاورزی از دیگر اهداف قابل توجه در این مرکز است.

عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات به اهمیت برنامه‌های این مرکز اشاره کرد و ادامه می‌دهد: دوره‌های آموزشی عملی و تئوری در زمینه‌های مختلف کشاورزی از جمله کشت و داشت محصولات مختلف، مدیریت آب و خاک، کنترل آفات و بیماری‌ها و غیره، ارائه مشاوره‌های تخصصی به کشاورزان و ارائه راهکار‌های عملی برای حل مشکلات مربوط به تولید کشاورزی، ایجاد زمینه‌های همکاری و تعامل با سایر مؤسسات و سازمان‌های مرتبط با حوزه کشاورزی برای بهره‌گیری از تجربیات و دانش‌های جدید و ارائه آزمایشگاه‌های تخصصی و تجهیزات مدرن برای انجام تحقیقات و آزمایش‌های مرتبط با کشاورزی و بهبود فرآوری محصولات کشاورزی، سرفصل‌های مهمترین برنامه‌های در دست اقدام این مرکز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته