دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1402 - 10:48
آنا گزارش می‌دهد؛

امتداد پیام ۱۳ آبان در مقاومت مردم غزه

امتداد پیام ۱۳ آبان در مقاومت مردم غزه
امروز پرچم‌دار مبارزه با استبداد و استعمار را باید مردم مظلوم غزه دانست که با اهدای بیش از ۹ هزار شهید در ۲۸ روز به دنبال تحقق آزادی با تکیه‌ بر آرمان‌های دینی است، آرمان‌هایی که دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در سال ۵۷ با خون خود به اطلاع جهانیان رساندند.
کد خبر : 876743

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی خدابخشی؛ ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است. روزی که در آن دانش آموزان در پیوندی مقدس با دانشگاه یک‌صدا فریاد علیه استکبار و استعمار سردادند و پاسخ آن‌ها گلوله و خون بود. این روز در تاریخ ایران ثبت شد تا فصل جدیدی از استکبارستیزی در برابر دیدگان جهانیان گشوده شود و نشان دهد که در برابر اراده یک ملت برای رسیدن به استقلال، آزادی و وحدت هیچ عنصر خارجی توان و یارای مقابله و ایستادگی ندارد.

امروز در شرایطی به استقبال ۱۳ آبان رفته‌ایم که استعمار و استبداد در ورای مرز‌های ایران و در قامت رژیم منحوس صهیونیستی در حال کشتار مردمی است که بیش از ۸۰ سال در حال مبارزه برای بازپس‌گیری سرزمینی هستند که با ضرب گلوله و باتوم از آن‌ها ستانده شده است.

مردم غزه و به عبارتی جریان مقاومت در فلسطین امروز به نماد واقعی و عینی این مبارزه در سطح جهان مبدل شده است و با تقدیم بیش از ۹ هزار شهید در ۲۸ روز گذشته نشان دادند که ادامه‌دهنده شعار جاویدان خمینی کبیر برای آزادی قدس شریف هستند.

نگاه به پرونده مبارزاتی مردم ایران علیه رژیم موقت اسرائیل این حقیقت را نمایان می‌سازد که بازستانی سرزمین‌های اشغالی از محوری‌ترین اصول بنیادی انقلاب اسلامی بوده است درحالی‌که زمامداران در پهلوی دوم از همان ابتدا برقراری روابط دوستانه با این رژیم منحوس را در دستور کار خود قرار داده بودند.

بر اساس آن چیز که در تاریخ به ثبت رسیده رژیم اسرائیل در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۲۷ با همکاری استعمار پیر (انگلیس) در قلب جهان اسلام تأسیس شد و رژیم وقت در ایران با تبادل نماینده سیاسی با آن زمینه را برای افزایش روابط و همکاری‌های دوجانبه فراهم آورد. نظام حاکم بر ایران در شرایطی این رویه را در دستور کار قرارداد که ترکیه به‌عنوان اولین کشور رژیم اشغال گر قدس را به رسمیت شناخته بود.

روابط پهلوی دوم با اشغالگران به همین موضع خلاصه نشد تا اینکه کودتای ۲۸ مرداد در سال ۱۳۳۲ مجالی را برای افزایش همکاری‌ها بین این دو رژیم فراهم آورد. در این برهه زمانی بود که به ایران لقب ژاندارم منطقه داده شد تا عملاً به‌عنوان تأمین‌کننده منافع اشغالگران قدس به ایفای نقش بپردازد. نقشی که از سوی عامه جامعه موردپذیرش قرار نگرفت و با واکنش‌های جدی علما و مردم روبه‌رو شد.

در شرایطی که رژیم سلطنتی از تمام ابزار‌ها برای حمایت از اشغال گران بهره می‌برد؛ اما این مردم مسلمان ایران بودند که با تکیه‌بر اعتقادات مذهبی و هدایتگری‌های حوزه علمیه انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی ابزار کردند. همین وجود تضاد در ساختار فکری و عملی بدنه جامعه و حاکمیت بود که باعث شد تا هیچ‌وقت سلطنت نتواند باوجود ارتباطات گسترده و درهم‌تنیده خود با صهیونیست‌ها مبادرت به ایجاد سفارت اسرائیل در تهران کند. نوع واکنش جامعه در خصوص ارتباط با اسرائیل باعث شده بود تا حتی دیدار‌های نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس با شاه در خفا و به‌دوراز هرگونه پرداخت رسانه‌ای انجام شود.

با تغییر حاکمیت در ایران و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رویکرد حمایتی از اشغال گران قدس به رویکردی تهاجمی تبدیل شد و عملاً این رژیم با فصل جدیدی از مناقشات که تا پیش‌ازاین به دلیل سلطه پهلوی دوم در بطن جامعه ایران سرکوب می‌شد، روبه‌رو شد. فصلی که «موشه دایان» یکی از جنایتکاران نام‌آشنای صهیونیست‌ها از آن به‌عنوان «زلزله در خاورمیانه» یادکرده است.

بعد از استقرار جمهوری اسلامی سرنگونی رژیم صهیونیستی هدف اساسی ملت ایران شد که این مهم بار‌ها از زبان بلندپایه‌ترین مقامات کشور مطرح و مردم در شعار‌های خود آن را مطالبه کردند. شعار‌هایی که متأسفانه در برخی از کشور‌های عربی شنیده نشد و نظام حاکم بر این کشور‌ها تن به سازش، همراهی و نهایتاً عادی‌سازی به ارتباط به این رژیم مجعول دادند. در شرایطی سران برخی از کشور‌های عربی به این ذلت تن داده‌اند که رهبر فرزانه انقلاب چنین فرموده‌اند که «مردم ما عاشق مبارزه با صهیونیسم هستند» و این یعنی تنها نبودن مردم مظلوم فلسطین در برابر یک تجاوز تاریخی.

با توجه به این پیشینه و پرچمی که دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در مبارزه با استعمار برافراشته کرده‌اند و نشان داده‌اند که مبارزه برای رسیدن به آزادی برای تحقق آرمان‌های دینی در این ملت نهادینه‌شده و پیام آن در دل و جان مردم آزاده فلسطین نشسته است باید گفت که مقاومت امروز مردم مظلوم، پایدار و مقاوم غزه امتداد جریان انقلاب اسلامی است که خود را با حرکتی کاملاً فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی نشان داده و این واقعیت را به جهان مخابره کرد که عادی‌سازی روابط با رژیمی که از کشتن زنان و کودکان هیچ ابایی ندارد یعنی از بین بردن نسلی که سال‌ها برای آزادی خود جنگیده است. 

پیام امروز ۱۳ آبان همان پیام تظلم خواهی مردم غزه است. مردمی که برای رهایی و رسیدن به آزادی روزانه بیش از صد‌ها شهید تقدیم می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته