دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1402 - 00:01
کحلکی در گفت‌‍وگو با آنا مطرح کرد؛

استراتژی موازنه وحشت؛ مانع پیشروی صهیونیست‌ها

استراتژی موازنه وحشت؛ مانع پیشروی صهیونیست‌ها
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: براساس اصل موازنه وحشت رژیم صهیونیستی نخواهد توانست به پیشروی‌های خود ادامه دهد یا دست به پاکسازی نژادی در نوار غزه بزند و مطمئناً موازنه وحشت به کمک جبهه مقاومت خواهد آمد.
کد خبر : 875038

غلامرضا کحلکی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تحولات غزه اظهار کرد: کنشگری فعال جبهه مقاومت و حماس سبب شد تا سیستم امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به چالش کشیده شود و عملاً اعتبار آن زیر سؤال برود.

او افزود: در مقابل  کنشگری رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی در ارتباط با باز پس گرفتن هویت و اعتبار از دست رفته‌اش به مابقی اعتبارش آسیب وارد کرده و رژیم صهیونیستی را بیشتر در موضع ضعف قرار داده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه  امروز کنشگری رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای است که تمام مفاهیم حقوق بشری را زیر سؤال برده و وارد یک چالش بین‌المللی بیشتر شده است، اظهار کرد: شرایط به‌گونه‌ای شده است که اکنون ایالات‌ متحده آمریکا را هم  وادار به موضع‌گیری کرده و مقامات آمریکایی از سران رژیم صهیونیستی خواسته‌اند، پیشروی‌هایشان را متوقف کنند؛ البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که  ایالات‌ متحده برای حفاظت از پایگاه‌های منطقه‌ای خود در خاورمیانه چنین درخواستی را مطرح کرده است.

کحلکی تصریح کرد: شرایط منطقه امروز به‌گونه‌ای رقم خورده که رهبران آمریکا و سران رژیم غاصب صهیونیستی باید بسنجند که صحبت‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با پیشروی جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و خشم ملت‌های مسلمان در صورت ادامه جنایت‌ها در نوار غزه لاف استراتژیک نیست؛ بلکه یک برنامه عملیاتی قابل اجراست بنابراین باید  به‌خوبی آن را حلاجی کنند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه امروز در ارتباط با رژیم صهیونیستی مانند گذشته شاهد مفهومی تحت عنوان موازنه وحشت هستیم، گفت: واقعیت امر این است که رژیم صهیونیستی در گذشته با حس دائمی تهدید وجودی به سر می‌برد و این حس برای صهیون ست‌ها یک حس همیشگی و دائمی بود. آن‌ها با این حس به‌عنوان هویتی غیربومی و به‌عنوان اقلیتی که در دل اکثریت جهان عرب قرار گرفته بودند، در نظر گرفته می‌شدند و در سرزمینی که به خودشان تعلق نداشت سکونت داشتند از این رو چنین واقعیتی همواره برایشان نگران‌کننده و ترسناک بود.

او اظهار کرد: به نظر من این بار هم بر اساس اصل موازنه وحشت رژیم صهیونیستی نخواهد توانست به پیشروی‌های خود ادامه دهد یا دست به پاک‌سازی نژادی در نوار غزه بزند. 

کحلکی  افزود: مطمئناً در این راستا  موازنه وحشت به کمک جبهه مقاومت خواهد آمد و شرایط به سمت پایان بحران انسانی و پایان پیشروی‌های رژیم صهیونیستی پیش خواهد رفت. در نهایت  سازمان‌های بین‌المللی و خود دبیر کل سازمان ملل مجبور به استفاده از ابزار‌های حقوق بشری خواهند شد تا مبادا مقاومت منطقه دست به کنشگری فعال‌تر دیگری از جنس طوفان الاقصی بزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته