دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1402 - 10:04
پس از دریافت «جایزه پرنس آستوریاس» مطرح کرد؛

موراکامی: درگیری خونین در نوار غزه وحشتناک است

موراکامی: درگیری خونین در نوار غزه وحشتناک است
موراکامی پس از دریافت جایزه پرنس آستوریاس گفت: درگیری خونین در نوار غزه نمونه وحشتناکی است از اینکه چگونه جهان ما با دیوارها، چه فیزیکی و چه استعاری، تقسیم شده است.
کد خبر : 874522

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آسوشیتدپرس نوشت: در مراسم جشن جمعه که با حضور پرنسس لئونور دی بوربون، وارث فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا برگزار شد، جایزه ۵۰ هزار یورویی ادبیات به عنوان یکی از ۸ جایزه ای که در زمینه هنر، ارتباطات، علم و سایر زمینه‌ها اهدا می‌شود، به موراکامی اهدا شد. هیات داوران جایزه «توانایی موراکامی در آشتی دادن سنت ژاپنی و میراث فرهنگ غرب در روایتی جاه طلبانه و نوآورانه» را ستودند.

او در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرسوی گفت: درگیری خونین در نوارغزه نمونه وحشتناکی است از اینکه چگونه جهان ما با دیوارها، چه فیزیکی و چه استعاری، تقسیم شده است.

وی گفت: اکنون فقط می‌توانم برای آرامش دعا کنم، مطمئن هستم داستان‌های تخیلی، به جای ارائه راه فرار، به ما در درک و زنده ماندن در زمان‌های پرخطر کمک می کند.

موراکامی در مصاحبه‌ با آسوشیتدپرس به سفر خود از اسرائیل هم اشاره کرد و گفت: هنگام بازدید از اسرائیل دیدم و می‌دانم که وضعیت فلسطینی‌ها اسفبار است. بنابراین تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که دعا کنیم تا هر چه زودتر صلح حاکم شود.

جدیدترین رمان موراکامی با عنوان «شهر و دیوارهای نامطمئن» که امسال به زبان ژاپنی منتشر شد و هنوز به انگلیسی ترجمه نشده، به نوعی درباره دیوارکشی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته