دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1402 - 12:01
در نشست خبری بیروت؛

امیرعبداللهیان: پاسخ نهایی مقاومت تغییردهنده نقشه فلسطین است/ اسرائیل تا دیر نشده کشتار را متوقف کند

امیرعبداللهیان: پاسخ نهایی مقاومت تغییردهنده نقشه فلسطین است  اسرائیل تا دیر نشده کشتار را متوقف کند
حسین امیر عبداللهیان با بیان اینکه امروز رهبران مقاومت منطقه از انسجام فوق‌العاده و عالی برخوردارند و دست همه روی ماشه شلیک است گفت: در گفت‌وگو با رهبران مقاومت دریافتم پاسخی که در نهایت اتخاذ خواهند کرد، تعیین‌کننده، پشیمان‌کننده و تغییردهنده نقشه کنونی سرزمین‌های فلسطین اشغالی است.
کد خبر : 873069

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در سفر منطقه‌ای خود به لبنان سفر کرده است، در نشست خبری خود در بیروت اظهار کرد: در صورت توقف جنایات جنگی و توافق طرفین برای نوعی آتش‌بس، باز این مقاومت است که شروط خود را تعیین و اعلام می‌کند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که دبیرکل OIC قرار بوده انجام دهد تعیین نماینده ویژه برای پیگیری مباحث مربوطه به حوزه فلسطین است از جمله جمع‌آوری همه مستندات و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در دبیرخانه OIC برای طرح نزد محاکم بین‌المللی و حتی محاکم ملی کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: در تاریخ هفت دهه گذشته بار‌ها از طریق فلسطینی‌ها و مراکز حقوق بشری و حقوقی منتسب به فلسطین شکایت‌های بین‌المللی مطرح شده، اما متأسفانه به دلیل برخورد‌های غیر عادلانه در این مسیر همچنان با مشکلات و چالش‌هایی طرف‌های فلسطینی مواجه هستند.  

امیرعبداللهیان تأکید کرد: من در تماس تلفنی اخیرم با آقای گوترش دبیرکل محترم سازمان ملل به ایشان توجه دادم که مسئله پیگیری حقوقی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی از وظایف اصلی جامعه جهانی و از جمله سازمان ملل متحد است. علیرغم تداوم جنایت علیه غیرنظامیان در غزه، اما رهبران و نیرو‌های مقاومت از امکانات بالا و روحیه عالی برخوردارند و مقاومت در سایر جبهه‌ها همه‌ی سناریو‌های ممکن را در مقابل خود به صورت آماده قرار داده است.

وی متذکر شد: اعلام ساعت صفر برای هرگونه اقدامی در صورت تداوم جنایات در اختیار نیرو‌های مقاومت است.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام دهد و از توانمندی‌های بالا و لازم برخوردار است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فعالانه از مقاومت مردم و نیرو‌های مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگری و جنایات جنگی در سطح سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌ای حمایت می‌کند. امروز مقاومت در منطقه در شرایطی قرار دارد که همه نیاز‌های دفاعی و فناورانه را راساً خود تهیه و تولید می‌کند.  

امیرعبداللهیان بیان داشت: امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات پیروزمندانه و بی‌نظیر طوفان الاقصی بار دیگر این را به اثبات رساند.

وی اضافه کرد: ما به همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای توقف جنایات، رفع محاصره غزه، از مسیر رایزنی‌های فشرده‌ی سیاسی و نشست‌های ضروری و لازم دیپلماتیک در سطح وزرای خارجه و یا سران کشور‌های منطقه ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حضور تمام قد آمریکا در کنار تلاویو دلیل دیگری است که رژیم جعلی اسرائیل در بدترین وضعیت و در فروپاشی کامل نظامی و امنیتی قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی شاهدی بر این ادعا است. در خصوص گشوده شدن جبهه‌های جدید، هر احتمالی متناسب با وضعیت میدان متصور است.  

امیرعبداللهیان تأکید کرد: امروز رهبران مقاومت منطقه از انسجام فوق‌العاده و عالی برخوردارند، همه سناریو‌ها را طراحی کردند و آماده‌اند و دست همه روی ماشه شلیک است. در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنش‌گرانی که حامی جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی هستند، پاسخ در زمان مناسب و مورد نظر مقاومت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: من در گفتگو با رهبران مقاومت دریافتم که در زمان اتخاذ تصمیم برای پاسخ، پاسخی که داده خواهد شد تعیین کننده، پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های فلسطین اشغالی است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی گفت: آنچه که در رسانه‌ها در این مورد مطرح شده با شرایط جدیدی که در فلسطین و منطقه ایجاد شده به طور کلی از روی میز کنار رفته است. مقاومت رأساً از توانمندی‌های بالا برای پاسخ در صورت تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و تداوم محاصره غزه برخوردار است. 

امیرعبداللهیان ادامه داد: برای اولین بار رئیس جمهور دو کشور ایران و ولیعهد عربستان چند شب گذشته با هم صحبت کرده و این گفت‌وگوها در سایه روابط جدید بین تهران و ریاض انجام شد، تهران و ریاض بر حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات جنگی علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان در غزه اتفاق نظر دارند. امروز عمده رهبران غرب و کشورهای عربی اتفاق نظر دارند که عملیات طوفان الاقصی پاسخ خودجوشی بود به بخشی از جنایات و تندروی‌های نتانیاهو در ماه‌های گذشته؛ نه عربستان سعودی و نه هیچ یک از رهبران جهان عرب و جهان اسلام، هرگز موضوع فلسطین را از دستور کار خود خارج نکرده و نخواهند کرد.

وی درباره کوچ اجباری ساکنان غزه نیز اظهار کرد: آنچه که می‌بینیم نشانگر این است که رژیم آپارتاید اسرائیل به جای مقابله در میدان جنگ حمله و جنگ علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان را در دستور کار خود قرار داده است و این در حالیست که رهبران مقاومت در دیداری با آنها داشتم تأکید کردند همچنان برخی شهرک‌های صهیونیستی و مراکز نظامی رژیم اسرائیل در کنترل نیروهای مقاومت است. صهیونیست‌ها آنقدر آشفته، شوک‌زده و بهم‌ریخته هستند که حتی قادر به بازپس‌گیری این شهرک‌ها و مراکز نظامی در روزهای گذشته نبودند.

وزیر امور خارجه کشورمان در نتیجه دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله گفت: در این دیدار در جریان آخرین تحولات میدانی مقاومت در غزه و فلسطین و جنوب لبنان قرار گرفتم. همه جهانیان می‌دانند که سید حسن نصرالله مرد عمل است، او بالاترین نقش را در سال‌های گذشته برای امنیت لبنان و حتی امنیت منطقه در اختیار داشته است لذا به آنچه که سید حسن نصرالله می‌اندیشد هم شامل امنیت لبنان است، هم امنیت منطقه و هم آینده امنیتی پایدار در این منطقه است. لذا حزب الله لبنان با در نظر گرفتن جمیع جهات به حمایت و اقدام خود به شکل مقتضی اقدام می‌کند.

امیر عبداللهیان افزود: روش آقای سید حسن نصراالله این است که اقدام می‌کند و بعد توضیح می‌دهد و افکار عمومی را در جریان آنچه گذشت قرار می‌دهد. لذا براساس درک من از واقعیت مقاومت به جنایتکاران جنگی و حامیان آنها در منطقه هشدار می‌دهم که تا دیر نشده جنایات جنگی رژیم کودک‌کش جعلی در اسرائیل علیه شهروندان و غیرنظامیان در غزه فوراً متوقف شود شاید ساعات دیگر خیلی دیر باشد، هنوز فرصت سیاسی برای جلوگیری از یک بحران گسترده در منطقه وجود دارد.

وی گفت: امروز بعد از این کنفرانس ملاقاتی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در منطقه خواهم داشت و به ایشان هم خواهم گفت که فرصت ابتکار سیاسی و بین‌الملی همچنان وجود دارد اما فردا دیر است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز جنگ علیه غزه فراتر از جنگ اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه است چرا که علناً آمریکا با ارسال سلاح، امکانات و حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی وارد این جنگ علیه غیرنظامیان شده است اما اینکه چرا رژیم اسرائیل هیچ دستاوردی در روزهای گذشته نداشته دلیل اول این است که به معنای واقعی و جوهری نتانیاهو و دولت جعلی اسرائیل بامداد صبح شنبه سقوط کرد و برای اینکه این افتضاح بزرگ را پوشش دهند و فرافکنی کنند، نتانیاهو با هیاهو و دست و پا زدن در دریای در حال غرق شدن با کشتن زنان، کودکان و غیر نظامیان صحنه‌سازی خود را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته