دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1402 - 08:02

امیرعبداللهیان: ادامه جنایت صهیونیست‌ها با واکنش‌هایی در دیگر محورها همراه خواهد بود

امیرعبداللهیان: ادامه جنایت صهیونیست‌ها با واکنش‌هایی در دیگر محورها همراه خواهد بود
وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بیروت هشدار داد که رژیم صهیونیستی و حامیانش مسئول واکنش‌های احتمالی خواهند بود که تداوم جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و غزه رقم خواهد زد.
کد خبر : 872930

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران با استقبال مقام‌های وزارت خارجه لبنان، نماینده «نبیه بری» رئیس مجلس و نماینده جنبش حماس در لبنان وارد فرودگاه رفیق حریری بیروت شد.

امیرعبداللهیان با قدردانی از نبیه بری به دلیل حضور نماینده‌اش و همچنین نماینده حماس گفت: ضمن تشکر از مقام‌های لبنانی صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به مردم فلسطین به خاطر مقاومت و پیروزی در طوفان الاقصی می‌گویم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ما در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم همراه با کشورها و دولت‌های اسلامی جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را تحمل نمی‌کنیم.

وی گفت: آواره کردن ده‌ها هزار فلسطینی و قطع آب و برق و غذا و دارو یک جنایت جنگی سازمان یافته از سوی رژیم صهیونیستی است. ادامه این جنایت جنگی با واکنش‌هایی در دیگر محورها روبه رو خواهد بود که رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول آن خواهند بود.  

امیرعبداللهیان تأکید کرد: ما در ادامه مشورت با مقام‌های عراق، با دولتمردان لبنان هم درباره وضعیت موجود در غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و اقدام‌های مورد نیاز در جهان اسلام رایزنی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مقاومت ادامه خواهد داد. برخی از مقام‌های غربی از من پرسیدند آیا امکان گشایش جبهه‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد. گفتم که در شرایط ادامه جنایت جنگی صهیونیست‌ها هر احتمالی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

وزیر خارجه کشورمان در پایان گفت: آقای رئیسی رئیس جمهور ایران گفت وگوهای فشرده ای با کشورهای منطقه از جمله عربستان انجام داده است و این گفت وگوها در چارچوب استراتژی حمایت از فلسطین ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه بامداد جمعه ۲۱ مهر وارد فرودگاه بیروت شد و مورد استقبال مسئولان این کشور قرار گرفت.

لبنان دومین مقصد از سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه پس از عراق است.

دیدار و گفتگو با مقام‌های عالی‌رتبه لبنان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه به خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به بیروت است.

وزیر امور خارجه ظهر پنجشنبه ۲۰مهرماه سفر منطقه‌ای خود را از کشور عراق آغاز کرد و مذاکرات مهمی با مقام‌های عراقی در خصوص تحولات مربوط به فلسطین انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته