دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1402 - 18:19
در اجتماع باشکوه مردم دیار حافظ و سعدی؛

رئیس جمهور: امروز نوای پساصهیونیستی از مناره‌های مسجدالاقصی به گوش می‌رسد / استان فارس جلوه تلاش است

رئیس جمهور: امروز نوای پساصهیونیستی از مناره‌های مسجدالاقصی به گوش می‌رسد   استان فارس جلوه تلاش است
حجت‌الاسلام رئیسی با حضور در حرم مطرح شاهچراغ (ع) با بیان اینکه فارس جلوه یک استان پرتلاش است، افزود: امروز نوای پساصهیونیستی از مناره‌های مسجدالاقصی به گوش می‌رسد،‌ ا ین رژیم در سراشیبی سقوطی بدون بازگشت قرار گرفته است.
کد خبر : 872914

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز در صدر هیئتی و در ادامه سفر‌های استانی دولت به استان فارس سفر کرده بود، در جمع مردم شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ اظهار کرد: مردم استان فارس، عزیز، وفادار، اهل علم، فرهنگ، ادب و هنر، پرتلاش و سختکوش هستند و در آزمون‌ها امتحان خود را خیلی خوب پس دادند و نشان دادند در عرصه‌های مختلف اثرگذار و در مقابل دشمن مقاوم و برخوردار از روحیه ایستادگی هستند.

رئیس جمهور فارس را استان مفاخر، علما و اندیشمندان از جمله میرزای شیرازی دانست که در حرکت عظیم تحریم تنباکو به رهبری او شکل گرفت و و مردم عراق نیز به رهبری آقای محمدتقی میرزای شیرازی دوم در مقابل استعمارگران انگلیسی قیام کردند و افزود: فارس مهد پرورش شهدای بزرگواری مثل شهید دستغیب و ۱۵ هزار شهید سرافراز دیگر است که سخن و کلام‌شان در فضای ایران طنین‌افکن شده و باید سخن و پیام آنان را شنید.

 

رئیس جمهور: مردم استان فارس در آزمون‌های متعدد امتحان خود را خیلی خوب پس داده‌اند

 

رئیسی پیام شهدا را پیام بندگی خدا، اجرای عدالت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی و مقاومت در راه هدف، تلاش مجاهدانه در عرصه‌های تولید، علم و دانش و فناوری و عزت‌آفرینی برای ملت بزرگ ایران دانست و اظهار داشت: مردم فارس پیام امامان عظیم‌الشأن ما را دریافته و آثار عملی آن در زندگی و سیره آن‌ها جلوه‌گر است.

رئیس جمهور همچنین فارس را استانی پیشرو در حرکت‌های علمی و فناوری دانست، همچنان که در دوران جهاد و دفاع مقدس پیشرو بود و گفت: همت و تلاش شبانه‌روزی جوانان و پزشکان متخصص ما بوده که شیراز را تبدیل به قطب سلامت کشور کرده است.

رئیسی با بیان اینکه استان فارس قطب گردشگری نیز هست، خاطرنشان کرد: فارس حقیقتا چهره زیبای تمدن ایران و راوی تاریخ، تمدن و فرهنگ والای ایران زمین است. همواره جلوه‌های تمدن و مدنیت مردم را از نقاط مختلف به این خطه کشانده است.

رئیس جمهور گفت: مردم استان فارس با توجه به پیشینه تاریخی و تمدنی استان، نوآوری و خلاقیتی منحصر به خود در عرصه صنایع دستی دارند که دارای ۲ ویژگی است، اول هویت‌بنیان بودن و دوم خانواده‌محور بودن. فارس جلوه یک استان پرتلاش است که در آن بسیاری از خانواده‌ها خود تبدیل به یک کارگاه صنایع دستی با مدیریت زنان شده‌اند.

وی گفت: آب شرب و آب کشاورزی خواست مهم مردم استان فارس است که همیشه مورد توجه بوده است همچنین با اقدامات انجام‌شده، خط دوم انتقال آب به استان عملیاتی شده و فردا این خط به بهره‌برداری می‌رسد، انشاالله خط سوم هم در دست اقدام است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه وجود واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل استان برای مردم رنج‌آور است؛ برنامه ما در دولت فعال کردن این واحدهاست، اظهار داشت: در این دوسال ٥ هزار واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل دوباره به چرخه تولید و فعالیت بازگشته‌اند.

وی گفت: وضوع تامین مسکن، نیاز مهم کشور و وظیفه قانونی دولت است. سفرهای استانی دولت به یکی دو سفر خلاصه نمی‌شود، تا زمانی که همه مشکلات برطرف شود،  به استان‌ها سفر می‌کنیم. مسکن جوانان دغدغه دولت است، شبانه‌روز پیگیر مسئله مسکن در همه استان‌های کشور هستم، تلاش می‌کنیم هر وعده‌ای که داده شده را عملیاتی کنیم.

رئیسی با بیان اینکه تلاشی که برای ایجاد اشتغال در استان صورت گرفته به ایجاد ۷۷هزار شغل منجر شده است، افزود: در تولید اشتغال در استان فارس رکورد زده شده است؛ با افتخار به شما مردم بزرگوار عرض می‌کنم که امروز  در ۲۳ استان کشور مشکل بیکاری حاد نداریم. امروز در کشور اشتغال ایجاد شده و آمار بیکاری به ٥درصد رسیده؛‌ اما همواره تلاش برای ایجاد اشتغال به خصوص در میان قشر تحصیل‌کرده ادامه دارد. الحمدالله از وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل عقب نیستیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز گفت: استان فارس،‌ استانی گردشگری است،‌ پس راه‌های مواصلاتی به استان اهمیت دارد. امروز به فضل خداوند متعال آزادراه شیراز اصفهان به بهره‌برداری رسید،‌ انشاالله آزادراه شیراز به بوشهر هم در دستور کار قرار می‌گیرد. از همه کسانی که دوره‌های گذشته برای احداث آزادراه زحمت کشیدند و بخش‌هایی از کار را انجام دادند،‌ تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: مردم شیراز در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و عصبانیت دشمن باعث شد تا ماموران خود را برای ترور مردم در این حرم امن بفرستد. دشمن در حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ، کودکان را به خاک و خون کشید؛ امروز هم همان دشمن در غزه علیه بشریت جنایت می‌کند و کودکان بی‌گناه را می‌کشد.

رئیسی تأکید کرد: امروز نوای پساصهیونیستی از مناره‌های مسجدالاقصی به گوش می‌رسد،‌ ا ین رژیم در سراشیبی سقوطی بدون بازگشت قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته