دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

آموزش کشور درگیر علم لاینفع شده است

آموزش کشور درگیر علم لاینفع شده است
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: آموزش کشور در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه گرفتار علم لاینفع شده است، یعنی موضوعی که به اسم دانش هیچ سودی را نمی‌رساند؛ اما آموزش داده می‌شود.
کد خبر : 872494

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین گرامیداشت سی و دومین سال تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۲) با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه علمی کاربردی در حوزه هنری برگزار شد.

محمدجواد علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این برنامه اظهار کرد: زاویه دید وزیر علوم برای موفقیت دانشگاه‌ها هماهنگی نزدیکی با خواسته‌های مقام معظم رهبری دارد که امیدوارکننده است.

وی افزود: با بروز اتفاقات منطقه حال و هوای بچه‌های ایران خوش است و در جغرافیای سیاسی منطقه و جهان تأثیر می‌گذارد که بعد‌ها مشخص می‌شود و ما معجزه گفتمان انقلاب اسلامی را می‌بینیم و ترسی که به جان استکبار جهانی انداخته است کل معادلات آن‌ها را به‌هم‌ریخته است.

علی‌اکبری تصریح کرد: تقسیم علم نافع و غیرنافع ریشه کاملاً دینی دارد که درعین‌حال تطبیق ۱۰۰ درصدی با آموزه‌های اسلامی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: علم غیرنافع به معنای علم غیرسودمند مضر است و اگر مباحث در این زمینه آموزش داده شوند.

علی‌اکبری گفت: در حوزه‌های علمی در دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه گرفتار علم لاینفع هستیم، یعنی موضوعی که به اسم علم دانش هیچ سودی را نمی‌رساند، اما آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: بشارت بزرگ دانشگاه علمی کاربردی ازنظر مأموریت گرایی حرکت بلند به سمت علم سودمند است.

علی‌اکبری افزود: در حال حاضر موضوع آزاد دهنده این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک علمی سطح بالا احساس می‌کنند در جامعه عنصر مفیدی نیستند، درصورتی‌که باید هویت و استقلال شخصی آن‌ها حفظ شود و جذب بازار کار شوند.

وی ادامه داد: وقتی‌که جوان احساس کند مشکلات موجود از نظامی با عنوان نظام دین و الهی ریشه می‌گیرد از دین زده می‌شود و این موضوع عارضه بزرگی برای کشور به شمار می‌آید. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته