دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درسی که قبرسی‌ها به فوتبال ایران دادند/ محرومیت ساپینتوی بداخلاق فقط چند ساعت بعد از رفتار ناشایست

درسی که قبرسی‌ها به فوتبال ایران دادند  محرومیت ساپینتوی بداخلاق فقط چند ساعت بعد از رفتار ناشایست
جنجال‌های ساپینتو در لیگ قبرس هم ادامه پیدا کرد و جالب اینکه او بلافاصله بعد از درگیری فیزیکی با کمک داور ۴ ماه محروم شد.
کد خبر : 872013

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ایران یک فصل کامل با ساپینتو مدارا شد و تقریباً تمام حکم‌هایی که در مورد او می‌دادند با مصلحت‌اندیشی بود تا اینکه در نهایت در آخرین روز کاری او در ایران سرمربی سابق استقلال را ۴ ماه محروم کردند.

چنین حکمی اگر در روزهای اول حضور ساپینتو در ایران و وقتی او به نیروهای هلال احمر در انزلی حمله کرد، صادر می‌شد قطعاً هم خودش بیشتر سود می‌کرد و هم استقلال. در ایران نه فقط در مورد استقلال و پرسپولیس بلکه در مورد بسیاری از تیم‌ها با مصلحت‌اندیشی حکم صادر می‌کنند.

به هر حال چیزی وجود دارد به نام قانون که در لیگ تمام کشورهای دنیا اجرا می‌شود و در ایران فقط نگاه می‌کنند ببینند طرف سرمربی چه تیمی است و یا از سوی چه کسی حمایت می‌شود. بسیاری از احکام هم تحت تاثیر فضای مجازی است که صادر می‌شود و حتی تغییر می‌کند. در لیگ قبرس اما توجهی به نام و شهرت ساپینتو و یا تیم او نشد بلکه صراحتا قانون را اجرا کردند و پای آن هم می ایستد.

برخورد فیزیکی با تیم داوری تعریف خاص خود را دارد و قانون در این زمینه همه چیز را مشخص کرده است. قانونی که در قبرس و همه جای دیگر با قدرت اجرا می‌شود اما در فوتبال ایران با مصلحت‌اندیشی!

ساپینتو درایران و در استقلال حداقل در ۷ بازی جنجال‌های عجیبی درست کرد.حتی اگر بپذیریم او روز آخر در فینال جام حذفی مظلوم واقع شد هرگز نمی‌توانیم از رفتارهایش در طول فصل گذشته دفاع کنیم. کار به جایی رسیده بود که مرد پرتغالی حوصله بعضی از هواداران متعصب استقلال را هم با حرکات عجیب و غریب خود سر برده بود.

در قبرس و بعد از برخورد فیزیکی ساپینتو با کمک داور بلافاصله و درست بعد از چند ساعت او را چهار ماه محروم کردند تا مشخص شود که هیچ کس حق ندارد وارد حریم داوری شود و خطوط قرمز را رد کند، حالا حتی قبرسی ها به فوتبال ایران درس دادند که مصلحت اندیشی کمکی به فوتبال این کشور نمی کند. طبعاً داوران هم قوانین انضباطی خاص خود را دارند و این‌طور نیست که مثلاً اگر یک داور در فوتبال اروپا اشتباه مهلکی را انجام بدهد،فقط یک جلسه محروم شود.

 در مجموع باید گفت فوتبال ایران فقط نام حرفه‌ای را دارد اما نه تنها هیچ کجای آن حرفه‌ای نیست بلکه قوانین هم با مصلحت‌اندیشی اجرا می‌شود.خیلی وقت‌ها به نام و شهرت طرف نگاه می‌کنند،خیلی وقت‌ها به نام تیمش و خیلی وقت‌ها هم منتظرند ببینند رسانه‌ها و فضای مجازی چه واکنشی نشان بدهند تا بعد از آن حکم صادر کنند.

خوب به خاطر داریم یک زمانی برنامه ۹۰ دوشنبه شب‌ها اجرا می‌شد و مسئولان کمیته انضباطی صبر می‌کردند تا بعد از تماشای این برنامه حکم صادر کنند! الان هم به نظر نمی‌رسد شرایط خیلی با آن زمان فرق کرده باشد فقط قدرت فضای مجازی بیشتر شده و بسیاری از احکام تحت تاثیر این قضیه قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته