دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1402 - 06:01
در پاسخ به حمله حمص؛

ارتش سوریه مواضع حزب ترکستانی را در هم کوبید

ارتش سوریه مواضع حزب ترکستانی را در هم کوبید
ازتش سوریه مواضع حزب ترکستانی و گردان مهاجرین را که به فناوری پهپاد مجهز هستند به ظن حمله به دانشکده نظامی حمص هدف قرار داد.
کد خبر : 871682

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه المیادین به نقل از خبرنگار مستقر خود در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه به صورت کلیدی مقر حزب ترکستانی و گردان «مهاجرین» در مناطق اریحا، جسر الشغور، ادلب، بنش و سرمین  را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، اطلاعات اولیه تأیید می‌کند که حزب ترکستانی و گردان مهاجرین تنها گروه‌هایی هستند که فناوری پهپاد را دراختیار دارند.

این گزارش می‌افزاید که اطلاعات حکایت از آن دارد که لوازم یدکی پهپادهای پیشرفته سه ماه پیش به این دو گروه مخالف دولت مرکزی دمشق منتقل شده و فرانسه کشوری است که این گروه‌ها را به این لوازم یدکی مجهز کرده است.

المیادین همچنین اعلام کرد که اطلاعات دریافتی حکایت از آن دارد که پیش از حمله پهپادی به دانشکده افسری حمص، رصد شده که یک پهپاد از مناطق تحت کنترل حزب ترکستانی به پرواز درآمده است.

وزارت امورخارجه سوریه نیز در واکنش به این اقدام تروریستی، ضمن محکوم کردن آن تأکید کرد که این اقدام مجرمانه نشان داد عاملان آن همچنان به رویکرد تروریستی و وحشیانه خود که ملت ما در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است ادامه می دهند.

این وزارت‌خانه اعلام کرد: سوریه با تمام قدرت و جدیت به گروهک‌های تروریستی در هر جا که از خاک آن حضور داشته باشند، پاسخ خواهد داد و تا نابودی کامل آن از پای نخواهد نشست.

شامگاه روز پنجشنبه جشن دانش آموختگان افسری در حمص هدف حمله چندین پهپاد قرار گرفت که براساس گزارش وزارت بهداشت سوریه تاکنون ۸۰ تن کشته و ۲۴۰ تن دیگر زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته