دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رسانه‌های خارجی به دنبال وارونه‌سازی حقیقت در ایران هستند

رسانه‌های خارجی به دنبال وارونه‌سازی حقیقت در ایران هستند
ایمان شمسایی گفت: آن چیزی که از کشور ما در حوزه زنان مخابره شد واقعیت نداشت، اما دیدیم که حقیقت به نحو دیگری انعکاس پیدا کرد. جشنواره «خورشید» کاری کرد که روزنامه‌نگارانی از کشور‌های مختلف به ایران بیایند و با چشم خود حقیقت را ببینند.
کد خبر : 870867

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایمان شمسایی در حاشیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» در رابطه لزوم برگزاری چنین رویداد‌هایی با اهالی رسانه از کشور‌های مختلف گفت: تصویری که از جمهوری اسلامی و به طور کلی کشور‌های اسلامی به دنیا مخابره می‌شود، به سبب ایستادگی آن‌ها در برابر قدرت‌های بزرگ، تصویر درستی نیست. کشوری مثل ایران با انقلابش خواسته که در این گونه تقسیم‌بندی‌هایی که با قدرت‌ها شکل می‌گیرد شناسایی نشود.

وی افزود: در ابتدا، رسانه‌های استکباری سعی کردند ایران را نبینند، در درجه بعد تلاش کردند که واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند و حتی سعی کردند که اساساً چیزی که نیست را خلق کنند، چون در حال حاضر رسانه صرفاً راوی نیست، خالق هم هست.

شمسایی با اشاره به برگزاری جشنواره «خورشید» گفت: گردهمایی‌هایی از این دست مخصوصاً این جشنواره باعث شده که روزنامه‌نگارانی از ۴۱ کشور دنیا گرد هم جمع شوند و نقاط مشترک‌شان را به سمع و نظر هم برسانند و راجع به بحث‌های مختلف حرفه‌ای تبادل نظر کنند و با ایران و انقلاب اسلامی آشنا شوند.

معاون مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد در پایان صحبت‌هایش گفت: ما دیدیم آن چیزی که از کشور ما در حوزه زنان مخابره شد واقعیت نداشت. راجع به یک اتفاق خاص نمی‌خواهم صحبت کنم، حرفم این است که قضاوت کردن جمهوری اسلامی و ایران در حوزه زنان و بانوان اصلاً درست نیست. ما در تمام شاخص‌ها نسبت به پیش از انقلاب پیشرفت داشتیم. آمار‌ها در شاخص‌های آموزشی و اشتغال به هیچ عنوان با قبل از انقلاب و همینطور خیلی از کشور‌های منطقه‌مان قابل مقایسه نیست. در این شرایط می‌بینیم که واقعیت جور دیگری انعکاس داده می‌شود، این خیلی اتفاق خوبی است که روزنامه‌نگاران خارجی به کشور ما بیایند و از نزدیک وضعیت ما و بانوان ایرانی را ببینند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته