دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

غنی‌تر شدن حوزه دانش‌بنیان با حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه

غنی‌تر شدن حوزه دانش‌بنیان با حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه گفت: حضور شرکت‌ها و عمق پیدا کردن بازار به پویا‌تر شدن بازار سرمایه کمک می‌کند، اما حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نهایت باعث غنی‌تر شدن حضور شرکت‌های مبتنی بر فناوری می‌شود.
کد خبر : 868026

علیرضا فرشید، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درمورد ارزیابی خود از تأثیر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه گفت: حضور شرکت‌ها و عمق پیدا کردن بازار به پویا‌تر شدن بازار سرمایه کمک می‌کند، اما حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نهایت باعث افزایش غنی‌تر شدن حضور شرکت‌های مبتنی بر فناوری و پلتفرمی می‌شود، کما اینکه در حال حاضر تپسی را به عنوان شرکت دانش‌بنیان در بازار سرمایه داریم و اگر شرکت‌های دیگر هم وارد بورس شوند به غنی‌تر شدن این بخش کمک می‌شود.

او ادامه داد: وقتی شرکتی وارد بازار سرمایه می‌شود، علاوه بر اینکه سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن بخش هستند مورد مناسبی را پیدا می‌کنند، باعث تأمین مالی برای آن شرکت و سرمایه‌گذاران قبلی آن هم خواهد شد. برای دانش‌بنیان‌ها هم بر همین اساس است و اگر شرکت‌ها در بازار سرمایه درج شوند، کسب منبع مالی خوبی می‌کنند.

بازار سرمایه

فرشید تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه اینه بازار سرمایه ما بازار کامودیتی محور است و نمی‌توان خیلی از این جهت که درصورت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان‌های بیشتر چه روندی خواهد داشت آن را تفسیر کرد بنابراین شرکت‌های بزرگتر و لیدر‌های بازار ما شرکت‌های کامودیتی محور هستند و با توجه به اینکه شرکت‌های پلتفرمی مانند تپسی به تازگی وارد بازار ما شدند و ارزش بازار و عمق خاصی در این بخش شاهد نیستیم، باید دید که سیاست‌گذار چگونه این بخش بازار را هدایت خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: درمجموع، اما افزایش عمق بازار با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر قطعاً باعث تغییر فضای بازار سرمایه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته