دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1402 - 00:02
ترقی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

راهپیمایی اربعین؛ دانشگاهی برای فراگیری آموزه‌‎های مقاومت/ دشمن درصدد بایکوت دستاوردهای کنگره عظیم اربعین است

راهپیمایی اربعین؛ دانشگاهی برای فراگیری آموزه‌‎های مقاومت  دشمن درصدد بایکوت دستاوردهای کنگره عظیم اربعین است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: راهپیمایی اربعین دانشگاهی است که شرکت‌کنندگان در آن ایثار و فداکاری و مقاومت را فرا می‌گیرند.
کد خبر : 866480

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راهپیمایی اربعین را نشان‌دهنده قدرت نرم جهان تشیع دانست و در این رابطه گفت: این راهپیمایی را باید یک حرکت ایدئولوژیک توصیف کرد، طوری که مبتنی بر اسلام سیاسی با قرائت انقلاب اسلامی است.  

وی افزود: کسانی که در راهپیمایی اربعین شرکت دارند فریاد ضدظلم، ضدستم و ضداستکباری سر می‌دهند و به طور طبیعی هویت و ماهیتش مبتنی بر عدالتخواهی و حمایت از مستضفعفان است. راهپیمایی اربعین تنها پدیده‌ای است که توانسته جمعیت ده‌ها میلیونی را در یک مقطع خاص زمانی به سمت خودش جذب کند و حول این محور، اندیشه و تفکر حضور پیدا کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رفتارو ارتباطات عناصر شرکت‌کننده در این راهپیمایی به نوعی تبلور ایثار و ازخودگذشتگی، فداکاری و هم‌بستگی ملی جامعه مهدوی است، اظهار کرد: طوری که هم در رفتار میزبانان و هم میهمانان این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها به وضوح به چشم می‌خورد. این‌ها به عشق امام حسین (ع) از مال و هستی خود می‌گذرند تا به زیارت ایشان مشرف شوند یا مراسم اربعین با شکوه بیشتری برگزار شود.

ترقی بیان کرد: اجتماع راهپیمایان اربعین در دنیا کم‌نظیر است و در کمتر نقطه دنیا با انگیزه الهی و معنوی جمعیت کثیری تجمع می‌کنند و دست به راهپیمایی می‌زنند. این راهپیمایی از نظر معنویت به انسان‌ها آرامش می‌دهد و احساس تنفر و کینه را نسبت به یزیدیان زمان در دل‌ها تقویت می‌کند.

وی اضافه کرد: این حرکت آنقدر عظیم و اثرگذار است که دیگر پیروان ادیان توحیدی را تحت تأثیر خود قرار داده، ولی دشمن از بیم اینکه سایر ملت‌ها در اروپا، آمریکا و دیگر نقاط دنیا تحت تأثیر قرار نگیرند دست به بایکوت رسانه‌ای این راهپیمایی می‌زند.  

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردمی‌بودن و خودجوش بودن از دیگر ویژگی‌های راهپیمایی عظیم اربعین است، گفت: در برگزاری این مراسم مردم نقش پررنگ‌تری دارند و می‌توان گفت کاملاً به مردم وابسته و متکی است و دولت‌ها و نهاد‌ها نقشی در برگزاری آن ندارند بلکه خود مردم تمام امورات آن را پیش می‌برند. معمولاً تأمین امنیت چنین مراسمی کاری سخت و دشوار است، اما آنقدر این مراسم سرشار از معنویت است که خود مردم به صورت داوطلبانه در کنار نیرو‌های امنیتی دست به تأمین امنیتش می‌زنند.

ترقی ادامه داد: ما امروزه شاهد هستیم در جهان تفکر حسینی که تفکر آزادی‌خواهی، عدالت‌جو و نفی‌کننده ظلم و ستم و استثمار است در حال فراگیری است و از سوی دیگر باید بدانیم تفکر مهدوی در تمدن نوین اسلامی که همواره از آن سخن گفته شده در رفتار میزبانان و میهمانان اربعینی تجلی یافته است. به طور کلی راهپیمایی اربعین تضعیف‌کننده روحیه دشمن است و نشان می‌دهد اسلام، تشیع و اسلام سیاسی از چه قدرت نرمی برخوردار هستند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین موجب تقویت جبهه مقاومت می‌شود، تأکید کرد: امام حسین (ع) الگوی جبهه مقاومت هستند و بنابراین این پدیده که به تعبیر مقام معظم رهبری یک کنگره محسوب می‌شود مملو از تفکر و محتواست.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به مثابه قدرت نرمی است که منافع دشمنان را به خطر انداخته است، گفت: هرچقدر به جمعیت راهپیمایان اربعین افزوده می‌شود چند برابرش در اردوگاه دشمن وحشت به وجود می‌آید، اما در مقابل برای مسلمانان و شیعیان عزت‌آفرین است و عظمت اسلام و مسلمین را نشان می‌دهد. راهپیمایی اربعین دانشگاهی است که شرکت‌کنندگان در آن ایثار و فداکاری و مقاومت را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته